TCM Örter och akupunktur mot barnlöshet? Erfarenheter sökes!!
Hej
Jag har mycket goda erfarenheter! Dock inte av akupunktur i samband med manlig infertilitet.
Vi har forsokt i drygt ett ar och pa undersokning ser allt bra ut, de kan inte hitta nagonting. Anledningen att det inte tar sig ar att min menscykel ar lang (36 dagar) och jag far spottings en vecka innan. Det anda lakarna ger mig ar Pergo, men jag hade lika lang cykel och spottings nar jag tog dem sa nu tar jag en paus och provar akupunktur istallet.
Akupunktoren sager att ett vanligt problem ar att blodtillforseln inte fungerar till livmoder omradet och detta kan ge symptom som lang menscykel etc. Mot langa cykeln gor han akupunktur och mot spottingen fick jag Progesteron och kinesiska orter. Jag gick pa cykeldag 4 och sedan en gang i veckan. Forsta manaden andrades min cykel till 29 dagar! Jag fick AL (testade med AL-test) pa dag 15! Kunde knappt tro det var sant! Sa han andrade hela min cykel med 6 dagar redan forsta manaden och kan man astadkomma det tror jag man kan fixa mycket mer...
Bara ni ar sakra pa att ni gar till nagon bra som ar expert pa fertilitet, kan vara sa otroligt olika hur skickliga de ar.