Inlägg från: Det blåa huset |Visa alla inlägg
  • Det blåa huset

Slutet av graviditeten - hur sover ni på nätterna?

Hej
    Jag är i vecka 36, 37 imorgon. De flesta av mina nätter består av att dämpa halsbränna, titta ut genom fönstret, gå på toa, försöka vända mig utan att få jätteont eller så drömmer jag heltokiga saker. Trots avsaknaden av sömn känns dagarna förvånansvärt okej. Är iofs sjukskriven på grund av sammandragningar och ligger ner 90% av tiden. Kanske vilan gör att jag inte är så trött?

♥ Are 19/5 -06 ♥ BF 31/7 -10 ♥ aresmamma.blogspot.com
  • Det blåa huset

Nu har jag haft den "värsta" natten under den här graviditeten. (Iaf på hemmaplan, låg på sjuhus en vecka och första natten där var intensiv.) Halsbrännan som kommer varje kväll ville inte ge med sig. Tog en tablett innan jag la mig. Kunde inte somna på grund av illamående. Det gick någon timme, vaknade av att magsyran vräkte upp i halsen. Vatten, ny tablett, ligga vaken och hålla undan halsbränna. Upp igen, titta ut genom fönsterna, dricka mjölk, må illa, ont i kroppen och mer halsbränna. När det slutligen var ljust ute och fåglarna hade kört i en timme, då somnade jag till och drömde en sjuk dröm. Dessutom luktade/stank det av stall i sovrummet inatt, någon tokig bonde hade väl också svårt att sova...

Hoppas på att kunna somna en stund i soffan idag. Än så länge är det "bara" 27 grader ute.

♥ Are 19/5 -06 ♥ BF 31/7 -10 ♥ aresmamma.blogspot.com
Svar på tråden Slutet av graviditeten - hur sover ni på nätterna?