• Camilita

Bara negativt, vill höra positivt.

Hej alla sommarglada!

Läser runt här på forumen och ser för det mestadels bara negativt med barn, folk som har problem, inget fel med det, det är bra att man utbyter idéer och hjälper varandra. Men jag är ju nybörjare och vet inte vad jag ska tro, sömlöshet, gå in i väggen, depression m.m. Är det ingen som fått en ljuvlig bebis som sover 9 timmar per natt och sällan gråter? Är verkligen det mesta pest och pina? Ge mig lite positiva berättelser om era barn. Hur underbart det är. Vill höööra! Börjar undra vad jag gett mig in på hihi.

Trevlig sommar och kram på er!

• Svar på tråden Bara negativt, vill höra positivt.
  • cherrypie

jag tror att det blir vad man gör det till:)

När vi märkte att vår tös inte sov bra själv i spjälsäng blev det samsovning (och därmed sov hon bättre vaknade bara en gång per natt) Sen har det såklart funnits perioder vid utvecklingsfas eller när det är tänder på g som hon vaknat oftare. Så där skippar man ett problem genom att lyssna på barnets behov istället för att vara envis med att barn måste sova i sin säng.

Ammade jämt, precis när hon ville, vilket leddde till att hon sedan själv valde bort tutten när mat introducerades= ingen jobbig avänjing av tutte och brösten slapp göra ont eftersom hon gradvis själv ammade mindre o mindre.

Var noga med att förlja hennes rutiner och inte dra med henne överallt för min skull, utan anpassade mig efter henne vilket ledde til att hon aldrig blev övertrött, skapade fasta rutiner och var nöjd jämt:D

Sen vet jag itne vad mer man kan skriva finns ju tusentals saker till:) Men jag tror att det viktigaste är att du tar det lungt i början och lär känna din bebis:D När du lär dig hur hon/han vill ha det flyter det mesta på:D

• Trolliz

Hejsan!
    Har en dotter som nyss fyllt ett år. Har aldrig någonsin haft några problem med henne angående sovandet. Hon har alltid sovit hela natten (Förutom då hon varit sjuk) :)