• Camilita

Bara negativt, vill höra positivt.

Hej alla sommarglada!

Läser runt här på forumen och ser för det mestadels bara negativt med barn, folk som har problem, inget fel med det, det är bra att man utbyter idéer och hjälper varandra. Men jag är ju nybörjare och vet inte vad jag ska tro, sömlöshet, gå in i väggen, depression m.m. Är det ingen som fått en ljuvlig bebis som sover 9 timmar per natt och sällan gråter? Är verkligen det mesta pest och pina? Ge mig lite positiva berättelser om era barn. Hur underbart det är. Vill höööra! Börjar undra vad jag gett mig in på hihi.

Trevlig sommar och kram på er!

• Svar på tråden Bara negativt, vill höra positivt.
  • cherrypie

jag tror att det blir vad man gör det till:)

När vi märkte att vår tös inte sov bra själv i spjälsäng blev det samsovning (och därmed sov hon bättre vaknade bara en gång per natt) Sen har det såklart funnits perioder vid utvecklingsfas eller när det är tänder på g som hon vaknat oftare. Så där skippar man ett problem genom att lyssna på barnets behov istället för att vara envis med att barn måste sova i sin säng.

Ammade jämt, precis när hon ville, vilket leddde till att hon sedan själv valde bort tutten när mat introducerades= ingen jobbig avänjing av tutte och brösten slapp göra ont eftersom hon gradvis själv ammade mindre o mindre.

Var noga med att förlja hennes rutiner och inte dra med henne överallt för min skull, utan anpassade mig efter henne vilket ledde til att hon aldrig blev övertrött, skapade fasta rutiner och var nöjd jämt:D

Sen vet jag itne vad mer man kan skriva finns ju tusentals saker till:) Men jag tror att det viktigaste är att du tar det lungt i början och lär känna din bebis:D När du lär dig hur hon/han vill ha det flyter det mesta på:D

• Trolliz

Hejsan!
    Har en dotter som nyss fyllt ett år. Har aldrig någonsin haft några problem med henne angående sovandet. Hon har alltid sovit hela natten (Förutom då hon varit sjuk) :)
    Hon är hur snäll som hällst alltid glad och nyfiken av sig :)

Tror inte man ska oroa sig så mkt, de är vad de är. Man kan inte göra så mkt åt saker och ting i bland. Utan måste låta dom små bestämma, :)

• Lukasmamma

Hej!
    Jag har en son på ett år som har sovit ordentligt hela nätterna sen han var ca 4 månader, självklart har det förekommit ett par bakslag emellanåt, men vanligtvis sover han heeela nätterna och är en jätte snäll och go kille! Han har haft lite små perioder med gnäll men det har ju oftast berott på någonting såsom tänder, att han varit sjuk eller att han varit frustrerad över att inte kunna gå ordentligt! Men tro mig, det finns nästan bara bra saker med barn och som sagt, det blir vad man gör det till.. Det är så lätt att bli sur och gnällig för minsta lilla och tyvärr är det ganska lätt att fastna i det, men då gäller det att försöka tänka till och vara positiv istället, det vinner alla på :) Barn är inte problemfria men det är ju liksom en del av nöjet i hela grejen med att ha barn ;)

• AnnaT

Jag har två barn och irriterar mig verkligen på hur mycket folk gnäller deras ungar är så jobbiga osv osv och det är vad alla säger att det kommer bli också man får inte sova ungarna spyr och bajsar och kissar ner en hela tiden en massa gråt och gnäll när ungarna får sina första tänder och när man har två blöjbarn så är det bara jobbigt hela tiden,

Så är det verkligen inte för mig jag har en son på 2år han har aldrig varit en ledsen bebis aldrig spytt ellerbajsar ner mig han gnäller aldrig när han fått tänder han har bara varit glad snäll bebis.

Min dotter hon är 8 månader hon har heller aldrig varit en jobbig bebis
    och att ha två blöjbarn är hur lätt som helst dom älskar varandra och för det mesta är jag ensam med ungarna på dagarna till dom går och lägger sig och alla undrar alltid hur jag klarar av det men som sagt ingen av mina barn är det minsa jobbiga.

Minstingen vaknar bara en gång per natt och det har hon gjort sen hon föddes sonen sover hela natten.

men det kanske är så all dom flesta ungarna är jobbiga eller helt enkelt att dom äldre föräldrarna inte orkar med sina barn på samma sätt som när man är yngre

Svar på tråden Bara negativt, vill höra positivt.