• FOA

Hur far mitt barn dubbelt medborgarskap (brittiskt/svenskt)?

Vi fixade Britisk pass efter att sonen foddes har i London, akte hem till Sverige pa semester och gick till polisen for att fa ett Svenskt pass.  Inga problem alls!

• FOA
    Belavon skrev 2010-06-29 10:11:49 följande:
    Ja det var ju inte billigt precis. Men jag funderar nu på vad fördelen är om barnet blir dubbel medborgare (Sverie och Storbrittanien). Min sambo tycker inte att det behövs. Vi har dock bara nuddat frågan och inte riktigt diskutterat eller kollat up.
    Har nog inte nagon stor betydelse just nu men nog nagot som ar lattare nu an om om 20ar.  Desto billigare dessutom. 

Exempel pa da det skulle kunna vara bra ar om man vill jobba vid vissa Engelska regerings departement etc.  Sen har England vissa overrenskommelser med lander som USA, Australien, etc som inte galler for andra EU lander. 
  • FOA
    Aardy skrev 2010-07-05 20:38:43 följande:
    Ja jag såg det sen, att ni hade diskuterat det redan :)

Vi får väl se när det blir av att vi gör det, min man vill säkert att han ska vara engelsk på en gång men blir det för dyrt så får det vänta helt enkelt. Det är ju inte direkt några problem att hälsa på släkten i England ändå.

Tack :) 
    Gor som vi gor fast tvart om - ansok om ett pass da ni ar i Englans och halsar pa.
Svar på tråden Hur far mitt barn dubbelt medborgarskap (brittiskt/svenskt)?