• julmusten

Hur far mitt barn dubbelt medborgarskap (brittiskt/svenskt)?

Nu vet jag inte hur mycket det kostar att skaffa svenskt pass i andra lander utanfor Sverige, men har ar det sjukt dyrt. Det gar pa 200 dollar per pass, och eftersom det ar nagot som maste goras var femte ar sa vantar jag nagra ar tills mina barn far sina svenska pass, och da fixar vi det i Sverige.

Eftersom mina barn aven ar amerikaner sa ar det jattebra att de ar svenska medborgare ocksa, (samordningsnummer har de), da det oppnar dorrarna till EU, men sen sa kan jag aven tanka mig att det kan vara smidigt att ha svenskt pass i stallet for amerikanskt i vissa delar av varlden. Sa de skall fa det, men jag vantar som sagt ett tag till. Jag maste fornya mitt egna 2013, sa da kanske jag gor nagot da??

• julmusten
    evaoregon skrev 2010-07-04 16:41:34 följande:
    Det är motsvarande 1400 kr som gäller för alla som skaffar svenskt pass utomlands.  Priset gick upp i juli förra året.  Visst kan man förstå att det kostar en del extra, men inte 3,5 ggr så mycket som att skaffa pass i Sverige!  I Sverige kostar det 400 kr att skaffa pass!

Länk

www.sweden.gov.se/sb/d/2362/a/50008
    Precis. Det ar ju billigare for mig att skaffa tre pass i Sverige an att skaffa ett pass har!!
Svar på tråden Hur far mitt barn dubbelt medborgarskap (brittiskt/svenskt)?