Inlägg från: leticia76 |Visa alla inlägg
  • leticia76

Mind fulness / Meditation

Hej alla!

Jag är en stoor utövare av meditation och yoga. Jag har en buddistiskt filosofi och tankesätt. Jag rekommenderar alla att meditera särskilt då de känner en negativ energi inom sig. Meditation hjälper emot mycket: Om du är stressad, har en deppression, har ångest, känner dig splittrad i vardagen osv. osv.. Att meditera behöver inte vara så krångligt. En enkel meditation kan gå till som följande: Finn en lugn plats där du finner ro, slut dina ögon och koncentrera dig på "tredje ögat" som du har mellan dina ögonbryn. Koncentrera dig på andningen. in genom näsan och ut genom munnen. Långa lugna, djupa andetag.
    Du kommer märka att det är svårt att koncentrera sig i början, det är normalt och inget att hänga upp sig på. Låt dina tankar komma och gå. Men låt dem inte bli kvar.
    Innan du slår upp ögonen så tar du några djupa lugna andetag och ta gärna och håll händerna en stund över ögonen innan du öppnar dem sakta.
    Du kommer märka att du finner ett inre lugn och kommer till insikt om saker och ting. Du blir lugnare helt enkelt! Skrattande.

Lycka till.

Svar på tråden Mind fulness / Meditation