Min dotter nyper mig....
Min snart 3åriga dotter har sen hon var cirka ett år gammal nypt mig; i armvecken på bägge armarna.
Alltså, hon gör detta aldrig för att vara elak eller så; hon gör det som en slags trygghetspryl skulle jag vilja säga. Hon är oftast inte ens medveten om när hon gör detta, tillexempel när hon sover och jag kanske ligger intill henne så hittar hennes fingrar till mina armveck och hon smånyper huden där. För nån tid sen låg hon inne på sjukhus, tyvärr var hon tvungen att ligga nedsövd på intensiven....och även DÅ nöp hennes fingrar på mina armveck!!
Det är alltså inte så att det gör svinont eller så men visst känns det. Jag har testat det mesta tycker jag, för att få henne att sluta, men inget hjälper tydligen.
Hon pratar jättebra för sin ålder och förstår allt vi säger till henne. Om jag säger att hon ska sluta nypas så gör hon det men så snart hon fäster sin uppmärksamhet på något annat så trillar fingrarna tillbaks i mina armveck igen..
Jag vet... - detta kanske inte låter som nåt problem för er andra men jag har nu tröttnat på att ha röda armveck konstant som faktiskt ömmar...vet bara inte hur vi ska få henne att sluta med detta...
Nån som har nåt tips / råd?
Allt tas tacksamt emot!