Har kvinnor inget ansvar?
Ljushuvud skrev 2010-06-23 23:25:39 följande:
Jag försöker bara få tråden att handla om rätt saker! Om någon är så "liten" att det inte går att prata om något utan att man måste gå till personangrepp,,, korkat och föga givande för någon!Ljushuvud skrev 2010-06-23 23:27:08 följande:
Kan kvinnor inte förstå skillnaden på ansvar för sig själv och ansvar för någon annan?!?!För övrigt så håller jag med dig, alla människor, oavsett kön, ålder, ras och status har ett eget ansvar och många, framförallt tjejer, utsätter sig för onödig fara. Till exempel genom att gå ensamma på dåligt upplysta vägar för att ta sig hem på kvällen. Och nej, jag anser inte att någon "får skylla sig själva" OM någonting händer, men man har ett val att se till att man är så säker som möjligt genom att undvika situationer som innebär en onödig risk. Sen kan man ju tycka att det borde vara en självklarhet att man ska kunna gå naken och berusad med en miljon på fickan klockan tre på natten utan att behöva vara orolig för att bli rånad eller våldtagen, men verkligheten ser inte sådan ut.