Lady Dahmer skrev 2010-06-23 15:17:44 följande:
grejen ÄR ju att du KAN gå runt naken utan att bli våldtagen. 99% av sveriges karlar har nämligen inte för vana att tappa kontrollen bara för att de ser en naken kvinna.

Ja jo precis man ska ju kunna och jo man kan väl också. Folk lär väl titta på en lite mysko och eventuellt kalla en saker men så många våldtar en nog inte. Nu råkar jag dock bo i Örebro och här har vi tydligen en galen våldtäktsman som ger sig på folk med borrmaskin i diverse hål och icke hål så jag tror jag avvaktar tills dåren är tagen.
Jag och min sambo satt och pratade om det här och han jämförde det med att om man går och muckar på stan så får man skylla sig själv om man får stryk. På sätt och vis ja och på sätt och vis nej. För även om man faktiskt har tänkt att man vill ha sex och till och med kommit så långt att man påbörjat att ha sex på egen fri vilja så har man inget ansvar om karln sen fortsätter när man sagt nej trots att man vet att han har hört.
Nu sa han inget om att han tyckte att det var rätt att fortsätta när någon säger nej eller ens att det faktiskt skulle ligga något ansvar hos offret men att man i alla fall måste vara försiktig med hur man agerar och kanske försöka att undvika att sätta sig i sitsen där det eventuellt kan bli ett problem. Det kan jag faktiskt hålla med om. Även om jag inte borde kunna få göra som jag vill och när jag vill och var jag vill så är det ju kanske inte alltid världens smartaste när man vet vad som kan hända. Man behöver liksom inte utmana ödet. Då menar jag självfallet inte att man som offer ska bära något ansvar men att man borde kanske ha tänkt efter om det är ett solklart fall där det kan gå åt skogen. Går det att förstå hur jag menar eller är jag luddig?
Både jag och sambon tycker såklart att offret inte ska ha något ansvar för vad andra gör mot en.