Ljushuvud skrev 2010-06-23 12:38:11 följande:
Jag förstår inte riktigt vad du hänger upp dig på eller varför jag behöver besvara något som du missförstått..
Försök i stället att själv besvara den ursprungliga frågan, så utförligt som du kan.
Som våra kära politiker brukar svara,, jag vill inte gå in på något enskilt fall!
Men det ansvar man själv har är att man skulle kunna undvika en oönskad situation om man inte varit enfaldig och hävdat sin rätt att vara sig själv var man vill, när man vill och hur man vill.
Det är dessutom inte argument från en väldtäktsman att man blev "provocerad" som diskuteras!
Det finns oändligt många situationer där man har ett ansvar.
Köra bil i 200kmh på en slingrig väg. Är det biltillverkarens ansvar att man gör det?
Att Michael Jackson dog av en överdos, är det läkarens fel?
Att en knarkare dör är det tillverkarens fel?
Det jag undrar är ju bara varför kvinnor alltid hävdar att de inte har något ansvar i våldtäktssituationer. Why??
Det har jag redan gjort. Och när jag gjorde det så stälde jag en motfråga som du INTE har svarat på.
Det jag hänger upp mig på är att du gör en väldigt stor skillnad mellan män och kvinnor i denna fråga. Är inte ett våldtäktsoffer ett offer oavsett kön?
Din tråd heter
Har inte kvinnor något ansvar?
Du skrev
*Hmm, jag trodde i min enfald att det framgick att kvinnor som blir våldtagna INTE har sex vid tillfället?!*
Menar du då att män som blir våldtagna har sex och njuter av det?
Kan då bara kvinnor bli våldtagna?