Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2019-12-18 16:16:23 följande:
    Det förstår jag. Här har det ju varit förkylningar och annat som kommit i vägen.
    Men vi har inte så mycket kvar.  smile1.gif
    Hoppas att du är frisk
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-18 16:18:56 följande:
    Haha! Oki.
    Lite info. De kallas tort and white eller sköldpaddsfärgade.  smile1.gif

Jättefina!  smile1.gif

Orkar inte lägga upp bilder på alla mina så lägger in länken till min hemsida istället.  smile1.gif

www.monamies.cybersite.nu/startsida.html
    Vilka sötnosar
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-19 11:48:44 följande:
    Sitter här och planerar julbordet och maten kring julhelgen. Vi ska ha förutom julafton middagsgäster hela mellandagarna. Än så länge har jag kommit på att servera älggryta en dag och kyckling en annan. (Man vill ju inte ha julmat alla dagar fram till nyår).
    Min son säger att han önskar sig pyttipanna i julklapp. Han får väl äta det. :)

Nån som har något förslag på vad jag kan bjuda på på en middagsbjudning? Vi är 10 st, varav 4 barn mellan 2 och 10. Inga starka smaker.

De flesta julklappar är köpta, allt julpynt är framtaget, nu fattas bara granen. Den mesta maten är förberedd..
    Och det här med uppkörning mitt i julstressen, det ska man inte göra. Får ta nya tag i januari. :(
    Full fart
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-19 12:59:47 följande:
    Vi brukar göra tjälknöl på älg och potatisgratäng på nyårsafton när vi har gäster.
    Men det funkar ju även andra dagar.  smile1.gif

Trist med uppkörningen.  smile4.gif
    Mums vad gott
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-19 11:48:44 följande:
    Sitter här och planerar julbordet och maten kring julhelgen. Vi ska ha förutom julafton middagsgäster hela mellandagarna. Än så länge har jag kommit på att servera älggryta en dag och kyckling en annan. (Man vill ju inte ha julmat alla dagar fram till nyår).
    Min son säger att han önskar sig pyttipanna i julklapp. Han får väl äta det. :)

Nån som har något förslag på vad jag kan bjuda på på en middagsbjudning? Vi är 10 st, varav 4 barn mellan 2 och 10. Inga starka smaker.

De flesta julklappar är köpta, allt julpynt är framtaget, nu fattas bara granen. Den mesta maten är förberedd..
    Och det här med uppkörning mitt i julstressen, det ska man inte göra. Får ta nya tag i januari. :(
    Trist med uppkörningen
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-20 08:51:10 följande:
    Jag är fortfarande förkyld,men bättre.
    Jag har allergier i botten så mina förkylningar brukar bli långdragna.  smile4.gif
    Men jag är i alla fall på benen och julbakade med barnen igår.  smile1.gif
    Lussebullar och pepparkakor.  smile1.gif

smile1.gif

Det är ljuvligt gott.  smile1.gif
    Och maken är en mästare på att tillaga det.  smile1.gif

Skönt att du är på bättringsvägen.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-12-20 08:52:08 följande:
    Det har jag redan gjort klart.  smile1.gif
    Fattas bara en gran ute på altanen.  Men den fixar vi nog i helgen.  smile1.gif
    Är inte riktigt klar ännu
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-20 10:30:14 följande:
    Ja det kanske är ett alternativ. Jag har en älgstek i frysen som jag tänkt göra tjälknöl av. Det är supergott. Tack för tipset.

Jag skulle väntat med uppkörning tills det blev lugnare i övrigt men jag ville ju ha körkortet innan nyår. Det är lätt att vara efterklok.
    Lycka till nästa gång
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-20 10:36:15 följande:
    Vi är också klara med pyntningen förutom julgranen som tas in i morgon. Idag blir det handling av julmat. Och så mer städning... Vi har inte speciellt stökigt övriga tiden på året, men så här innan jul känns det som vi städar i flera veckor.

Nu är det bara ett var dagar kvar..
    Städa lugnt
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!