Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Igår premiär-drack vi glögg efter att vi kommit hem från kyrkogården. Köpt tv-kalendern har vi också gjort och så hittade jag Amelia jul(vilken ungefär en lika stor besvikelse som förra året tyvärr).

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Såg de första jul-reklamerna på tv i natt Glad

• fluu

Glögg till fars dag är ju en självklarhet!

I år kommer vi att fira med bara min mamma och en vänfamilj. Mormor "hade" vi förra året(vi har fått lägga upp ett vartannat års-firande eftersom att vi "slåss" om mormor), så hon skulle inte kommit till oss i år i vilket fall, men tyvärr lider hon av hälsoångest och mår inte alls bra nu och tar sig aldrig ut. Vi skickar massa paket till henne hela tiden och till jul ska moster köra en vända dit så jag tänkte skicka med både klappar och julmat.

Apropå ingenting, vet någon om man kan få tag i mjölkfri nougat? Jag vill göra barndomens favorit wienernougat, men på den lokala veganbutiken påstår de att mjölkfri nougat inte finns. Ja, man kan göra egen, men.....orka

För övrigt har jag nu sett det första julpyntade fönstret i granskapet. Det är tidigt till och med för mig

• fluu
    Aniiee skrev 2020-11-08 17:37:47 följande:
    Det är nog så att vill du ha mjölkfri nougat så får du göra den själv, tyvärr. Men så himla svårt att hälla lite hasselnötter och florsocker i en matberedare är det väl  inte.
    Nej, det är inte svårt. Men tråkigt när det står tusen andra saker på att-göra-listan till jul. Och så har vi ju redan många andra godissorter till julaftonens gottebord
  • fluu

Varje år vid den här tiden fäster FL tråden och negativa kommer in i tråden.... Sluta, FL.

• fluu

Jag har varit sängbuden ett par dar och det är ju aldrig bra. Jag har lyckats köpa inte mindre är sju adventskalendrar. Undra om de ens får plats.... Bävar för den dagen dottern inte tycker sånt är kul längre. Fast jag har ju iofs aldrig slutat

• fluu

Lars Lerin som julvärd känns inte som ett så kul och bra val i år(även om han är trevlig). Detta skitår hade jag önskat någon överdrivet folkkär, mysig och safe person. 

• fluu
    molly50 skrev 2020-11-19 08:44:26 följande:
    Ja,om man kunnat återuppliva Arne Weise så hade ju det varit det bästa. 
    Nu levande så hade kanske Ernst Kirchteiger varit ett alternativ igen. 
    Jag får erkänna att jag aldrig hann skapa något starkare band till Arne Weise... Skäms Så jag gillar konceptet med en ny varje år. Ett vanligt år hade jag varit öppen för Lars Lerin. Han verkar rätt trevlig, även om jag inte är närmare bekant med honom. Men i år hade vi behövt en superfolkkär, varm, känd och neutral person. Typ Lotta Engberg. Eller Ernst. Men Lars kan bli bra ändå, jag håller ett öppet sinne. 
  • fluu

Jag isolerar hemma pga förkylning och är så uttråkad, så jag har tjuvstartat lite och hängt upp julgardiner och adventspyntat. Idag ska det pysslas bokmärkesljus, nya smällkarameller och annat pynt till granen.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!