Jag längtar till jul!!!
Igår premiär-drack vi glögg efter att vi kommit hem från kyrkogården. Köpt tv-kalendern har vi också gjort och så hittade jag Amelia jul(vilken ungefär en lika stor besvikelse som förra året tyvärr).
Igår premiär-drack vi glögg efter att vi kommit hem från kyrkogården. Köpt tv-kalendern har vi också gjort och så hittade jag Amelia jul(vilken ungefär en lika stor besvikelse som förra året tyvärr).
Såg de första jul-reklamerna på tv i natt
Jag längtar så det värker! Så jag har börjat kolla på julpyssel och jag hittade en bra sida med många trevliga pyssel, tips: vaxersadetknakar.se/2018/november/44-enkla-julpyssel-for-barn.html
Glögg till fars dag är ju en självklarhet!
I år kommer vi att fira med bara min mamma och en vänfamilj. Mormor "hade" vi förra året(vi har fått lägga upp ett vartannat års-firande eftersom att vi "slåss" om mormor), så hon skulle inte kommit till oss i år i vilket fall, men tyvärr lider hon av hälsoångest och mår inte alls bra nu och tar sig aldrig ut. Vi skickar massa paket till henne hela tiden och till jul ska moster köra en vända dit så jag tänkte skicka med både klappar och julmat.
Apropå ingenting, vet någon om man kan få tag i mjölkfri nougat? Jag vill göra barndomens favorit wienernougat, men på den lokala veganbutiken påstår de att mjölkfri nougat inte finns. Ja, man kan göra egen, men.....orka
För övrigt har jag nu sett det första julpyntade fönstret i granskapet. Det är tidigt till och med för mig
Varje år vid den här tiden fäster FL tråden och negativa kommer in i tråden.... Sluta, FL.
Jag har varit sängbuden ett par dar och det är ju aldrig bra. Jag har lyckats köpa inte mindre är sju adventskalendrar. Undra om de ens får plats.... Bävar för den dagen dottern inte tycker sånt är kul längre. Fast jag har ju iofs aldrig slutat
Lars Lerin som julvärd känns inte som ett så kul och bra val i år(även om han är trevlig). Detta skitår hade jag önskat någon överdrivet folkkär, mysig och safe person.
Jag isolerar hemma pga förkylning och är så uttråkad, så jag har tjuvstartat lite och hängt upp julgardiner och adventspyntat. Idag ska det pysslas bokmärkesljus, nya smällkarameller och annat pynt till granen.