Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

fluu skrev 2019-10-26 19:32:44 följande:

Barnet är på läget. Föräldrarna kokar julgodis som ska ätas i smyg.

*läger
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    AniieeHär skrev 2019-10-26 20:10:28 följande:

Mums =)

Jag har provlagat årets julmarmelad och årets julefterrätt. Inte helt nöjd, men det är ju därför man provlagar saker....

Julmarmelad har jag också kört med ett par år. I år ska jag göra äppel- och kolamarmelad som är helt himmelsk!
  • fluu
    molly50 skrev 2019-10-27 13:13:26 följande:

Låter gott.    Vad är det för julgodis?

Bara hittepå. Nån kola med kakao och pepparkakskryddor
  • fluu

Kvällslektyr:

Jag som varit så ståndaktig så och sagt att jag inte ska köpa nya jultidningar i år(har ett antal hyllmeter liksom) och så fullkomligen kastar folk jultidningar efter mig Då kan man ju inte vara oartig och låta bli att läsa

• fluu
    legomum skrev 2019-11-03 18:46:12 följande:

Right back at you.

I den här tråden bara ignorerar vi party poopers :)
  • fluu
    Pirum skrev 2019-11-03 18:35:40 följande:

Det här måste ju vara tråden för mig!

Hela november går jag och glädjer mig åt julen och att få börja pynta och piffa. Hela december går jag runt och myser.

Skiljde mig förra året och tog inte med mig så mycket pynt eftersom jag bor litet men nu vet jag ju vad jag får plats med,och håller på att komplettera. När barnen kommer till mig på fredagen innan 1:a advent så kommer deras rum vara fullständigt julifierat som överraskning. Tomtelakan, stjärna och julgardiner. De kommer bli så överraskade!

• fluu

Jag ser det snöar, jag ser det snöar!!!

• fluu
    molly50 skrev 2019-11-05 17:09:00 följande:

Va!? Inte här. Du bor väl också i Dalarna,om jag inte minns fel? Men det är klart. Du bor väl lite längre norrut än jag. 

Bor i Småland. Så mycket längre söderut :)
  • fluu

Snö idag igen. Även om det inte ligger kvar så höjer det humöret med flera meter :) Jag har ickså bestämt att nu får jag officiellt börja jula mer ordentligt och inte bara i min skyddade verkstad;) Så när maken(dvs jag ) har fredagsfikat på jobbet denna veckan så ska jag gå all in och baka saffransrutor med kanel. Och spara lite till kocken förstås

• fluu
    UndrandeSökare skrev 2019-11-08 15:23:42 följande:

Vem tycker ni skulle passa som julvärd 2019?

Jag tyckte Kattis gjorde ett bra jobb 2018, har läst på nätet att vissa tycker hon borde få bli en ny ständig julvärd, på liknande sätt som Arne Weise tidigare var julvärd i många år i rad.

Vad tycker ni?

Årets svenska julbiofilm är "Jag kommer hem till jul" med bland annat Peter Jöback, Susanne Reuter och Loa Falkman. Nån som har planer att se den?.

Jag hoppas som vanligt på Tareq Taylor. Eller någon annan typiskt trevlig och neutral typ.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!