Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Vår klassiska julmat vill jag bara ha på julbordet, men jag gillar att äta julig mat så här veckorna innan för att ladda upp. I förrgår åt vi världens godaste rotlåda med två sorters grönkålsbiffar till och igår åt vi grönkålsslaw och glögginkokt lax(så god att jag nästan svimmade). 

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Vår klassiska julmat vill jag bara ha på julbordet, men jag gillar att äta julig mat så här veckorna innan för att ladda upp. I förrgår åt vi världens godaste rotlåda med två sorters grönkålsbiffar till och igår åt vi grönkålsslaw och glögginkokt lax(så god att jag nästan svimmade). 

• fluu

Jag måste säga att jag är hoppfull över årets julkalender. Snö.ii första avsnittet redan är ju fantastiskt!

• fluu

Mmmmmm! Glad första advent alla!
  • fluu
    Nandez skrev 2018-12-02 14:31:11 följande:

Mums, det ser jättegott ut

Tack!
  • fluu

Har fått tips om att låta granen stå på den inglasade balkongen några dagar innan vi tar in den för att den ska hålla längre. Ska den då stå i vatten eller bara som den är?

• fluu

Igår hade vi förresten en typiskt bra innan-jul-lördag. Vi gjorde julig apelsindricka, apelsinpynt att hänga i minigranen, julpyntade, köpte julblommorna och gjorde julgrupp och åt julgodis.

• fluu
    Aniiee skrev 2018-12-09 18:52:25 följande:

Bara som den är. Näta inte ens av den om ni köper en nätad. 

Brorsan ställer julgranen på kallvinden.

Glöm inte att såga ny snittyta när ni tar in den.

Tack!
  • fluu

Jag ser det snöar, jag ser det snöar!

• fluu

Imorgon klär vi granen(tack för tips kring granskötsel). Har bakat chokladmuffins med krossade pepparkakor att ha till. Det blev hjärn-orgasm (ett steg godare än mun-orgasm, btw) gott, varför har jag inte testat det receptet tidigare?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!