Inlägg från: ems87 |Visa alla inlägg
  • ems87

Jag längtar till jul!!!

EmeNo11 skrev 2012-11-17 01:17:18 följande:
    Jul på Liseberg hade öppnat idag, så fint det var när jag körde förbi :D
    Åh, det ser ju så mysigt ut med deras nyheter iår! Det ska bli kul att se. Men jag går inte på julmarknad i november, jag får vänta ett par veckor.

Det är väl en bra idé att se igenom Greveholm nu eftersom årets julkalender är ju en uppföljare till den.
    Och jag ska erkänna en sak, en vuxen kvinna som jag är har jag köpt papperskalendern till tv-kalendern. Till mig själv! För jag älskar Greveholm! Ja, just det! Nu tror inte jag att det blir samma sak i år, men det är ju ändå nostalgiskt... Oskyldig Skratta ni bara Tomte

Nu är det TVÅ veckor kvar till advent. Underbart.
  • ems87

Jag har sett nån granne börja. Min sambo som är brevbärare har tom sett in i ett fönster att nån har tagit in julgran och pyntat Skrattande Jag ska inte ta fram förrän lördagen. Fredagen innan advent ska det skuras, på lördagen ska det fram. På söndagen ska det bli mys hela dagen.

• ems87
    GrimbartStrike skrev 2012-11-19 00:30:13 följande:
    Ååh vad jag hoppas att den här prognosen håller i sig
    Snö (igen) lagom till första advent skulle inte sitta fel Skrattande 

Var bor du nånstans?
  • ems87

Jag var till Ikea idag i Göteborg, det är väldigt utplockat. Det fanns inte mycket kvar.

• ems87
    tahira skrev 2012-11-19 14:45:12 följande:
    oh no!

Jag hoppas att Londonborna inte är lika på hugget! 

Det är massor av saker som jag vill ha som BARA finns på Ikea eftersom det är "svenskt" och vi inte kan hitta det någon annanstans. 

Jag funderar helt ärligt på att få min man att gå tidigare från jobbet för att hämta sonen i skolan i veckan så att jag kan köpa julsaker på Ikea, är det helt rimligt?  
    Om jag var din chef skulle jag släppa iväg dig. JAG tycker det är rimligt Flört Julen är alltid viktig.

Jag fick veta idag att jag fick ledigt i jul! SÅ himla glad, nu äntligen kan jag slappna av och planera! YeeySkrattande
  • ems87
    sassus skrev 2012-11-21 18:20:05 följande:
    Vi har ett jättefint slagbord som står mot väggen i vardagsrummet. Det är i ek, och har en stenskiva på ovansidan. Jag vill ställa fina saker på det, för det andas verkligen jul om det bordet, men vet inte vad jag ska ställa på det. Just nu står ett ekfat på det med röda äpplen, det tänker jag kan stå kvar, men vad ska stå bredvid det? Amaryllis? Julgrupp? Kyrka? En tomte? Ljusstakar med röda ljus? Eller nåt helt annat? Nån som kan föreställa sig det framför sig, och kanske tänka ut vad som skulle vara fint
    En julby! Med figurer och olika hus, fejksnö...     Solig 

Eller en krubba med stall och figurer.
  • ems87

Har varit hemifrån ett tag, så idag åkte jag med tåget hem. Snö var det på vägen, så härligt. Här i Gbg är det ingen snö, men kallt så det är också bra.
    Nu ska jag sätta upp julgardiner, det måste fram nu innan första december (m.a.o. imorgon).

• ems87

Åh, så mysiga bilder! Idag har jag pysslat färdigt alla julkort. Känns skönt att få det färdigt Solig

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!