Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Jag längtar till jul!!!

korfu08 skrev 2011-11-18 09:56:22 följande:
    Vi tar fram adventssaker nästa helg och har glöggmys på lördagen för på söndagen är vi borta. Jul visst längtar jag dit, men gillar inte stressen innan.
    Men varför stressar du? 
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Neelah
    ems87 skrev 2011-11-19 22:29:27 följande:
    Nu är jag äntligen här igen, har inte haft nån dator hemma på två månader! Dumma maskiner som går sönder!

Jag längtar verkligen jättemycket till advent, har hälften av julklapparna klara och vill inget hellre än att sätta upp julgardinerna. Men det får vänta till veckan.

Men det känns tungt samtidigt för min mormor ligger för döden och jag är verkligen nere pga det... Speciellt eftersom jag inte kan närvara... Jag blir så ledsen också för jag köpte en julklapp till henne och den kommer hon aldrig att få Gråter jag köpte den innan hon hastigt sjuknade in. Men jag kanske kan lägga den på kistan på begravningen.

Förlåt för det ledsna inlägget. Men jag ser ändå verkligen fram emot jul och ser det som ett ljus i mörkret.
    Nästa helg ska jag baka pepparkakor och saffransbullar med choklad (som nån tipsade om tidigare i tråden), ta upp allt ljus och allt det fina. Känns fint och mysigt.
    Tyvärr vet jag vad du går igenom. Min mamma blev sjuk strax före jul och dog drygt en vecka senare och jag hann inte hem. Det är några år sen nu, men det är alltid lite vemodigt vid den här tiden även om jag idag älskar julen.
  • Neelah

Jag skulle ju inte börja pynta förrän på fredag, men jag får ju gäster imorgon och vi ska julpyssla tillsammans och då behöver man ju ha lite juligt, eller hur? Så nu har jag gjort iordning nya adventsljusstaken till vardgasrummet och planterat en julgrupp...

• Neelah

Oj, vad ni skriver. Jag har ju fullt upp med att julpyssla och pynta och greja. Jag ska ta några bilder och lägga upp så fort jag kommer på det.

• Neelah

Här är det kallt och soligt med ett tunt lager fin vit snö på marken. Nu ska jag julpyssla lite och lägga ut i bloggen.

• Neelah
    MrsTM skrev 2011-12-07 11:15:05 följande:
    Nu har jag fått världens bästa julklapp, ett plus på stickan!! Skrattande
    Grattis!
  • Neelah
    MrsTM skrev 2011-12-10 22:27:29 följande:
    Som inbiten scrappare har jag idag pysslat julkort till skenet av levande ljus och tonerna av stämningsfull julmusik. Att skicka julkort är något som ligger mig varmt om hjärtat, det känns som att ge julklappar till hela bekantskapskretsen eftersom många berättat hur otroligt glada de blir av denna lilla gest. Är inte ett hemmagjort julkort precis vad man behöver i detta digitala samhälle? Solig
    Absolut! Jag scrappar mina julkort också och eftersom jag även gillar miniatyrer har jag gjort julgodis till dockskåpet.

• Neelah
    MrsTM skrev 2011-12-10 22:50:45 följande:
    Gud, det var bland det gulligaste jag sett! Skrattande

Gillar också miniatyrer, har du sett dockhusutställningen på nordiska muséet i sthlm? Det är en del av den fasta utställningen, rekommenderas! 
    Nej, den har jag inte sett. Det måste jag ta mig tid till nästa gång jag är i Stockholm. Tack för tipset!
  • Neelah
    Lilla Liljan skrev 2011-12-10 19:09:32 följande:
    Hej alla julälskare!

Jag är på jakt efter en mistel, vet någon var man kan få tag i en? Den får gärna vara i plast. Skulle vara så fint att hänga en i dörröppningen till vardagsrummet. =)
    http://frokenfraken.se har mistlar - sök bara i sökrutan så hittar du den. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!