Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

MamaPapa skrev 2013-12-01 12:00:36 följande:
    Meh!! Jag skulle shoppa julpyjamas men ligger istället brevid sjuk tvååring som kräktes över hela bäddmadrassen.... Blä!
    Usch då! Krya på er och hoppas att du klarar dig!
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Starbaby skrev 2013-12-01 20:30:40 följande:

Julpyntat - ganska sparsamt dock. Inga röda tomtar så långt ögat når :)

www.natalis.se - fler bilder finns i bloggen om ni vill se :)
    Jättefint!
  • molly50
    Ann Lee skrev 2013-12-02 08:04:47 följande:
    Brandfilt eller brandsläckare är användbara klappar. Det är inte alls alla som har det. Inte så roligt men viktigt. 
    Ett bra förslag! Vi fick en brandsläckare i julklapp ett år. Inget vi har haft användning för,men en väldigt bra sak att ha,OM det skulle hända något.
  • molly50
    Eena skrev 2013-12-02 14:14:17 följande:
    Vi prenumererar på Bamse och fick julalbumet i förra veckan.
    Samma här!
  • molly50
    Ann Lee skrev 2013-12-02 20:45:33 följande:

Så mysigt med första advent! Vill bara sitta och mysa och lyssna på julmusik, synd att man måste jobba lite däremellan också!

Har lagt upp lite fler adventsbilder på min blogg, ifall någon vill kika in. 
    www.frostrosor.nu/2013/12/forsta-advent-i-fro...
    Vad mysigt! Och fina bilder i bloggen också! Ser att du har en likadan glöggvärmare som jag.
    LCG skrev 2013-12-02 21:06:59 följande:
    Har ju nästan blivit som en tradition för mig att fråga hur det står till med snön där ni bor
    Så, har ni nån snö?

Här (Järna i Stockholms län) är det ingen snö alls. Är inte ens riktigt kallt än. Och jag som vill ha snö nu direkt!
    För att råda bot på snöbristen en smula så vinterpimpade jag min ljusstake litegrann

Det finns några till bilder på bloggen för dom som vill se
    Vad fint! Bilderna i bloggen också.

Här i södra Dalarna har vi ingen snö ännu. Dock lite frost i gräset.
    Men vill gärna ha lite snö till jul.

• molly50
    TheElfa skrev 2013-12-03 08:40:29 följande:

Dessa fick jag bakat i söndags...Det är saffransbullar bakade som kanelbullar, men med bara smör och socker som fyllning...Man kan variera fyllningen lite som man vill...Mandelmassa, lite riven apelsin eller vad man känner för...Väldigt saftiga och goda...Tycker att vanliga lussebullar har en tendens att bli torra snabbt...
    Ser goda ut!

Jag tänkte baka till helgen,med barnen.

Jag brukar ha kesella i mina lussebullar så blir de inte så torra,utan saftiga.
  • molly50
    Angdev skrev 2013-12-03 10:11:15 följande:
    I år har vi satt en 500 kronors gräns på julklappar/person. Problemet är att jag inte har någon aning om vad jag ska köpa. Jag ska köpa till syster, mamma och pappa. Till min make har jag fri budget men vet inte där heller. Vad har ni köpt till era nära och kära?
    Barnen får diverse leksaker såsom lego/duplo,spel,mjukisdjur mm.

Maken får en bok med jakt och fiskehistorier av BäckaMarcus och aå tänkte jag köpa en tröja också.

Mamma,min syster och hennes familj vet jag inte ännu. Men de,och min gamle morfar såklart,ska få lite foton på barnen hade jag tänkt. Antingen inramade eller som en fotokalender.
    Samma sak med mina svärföräldrar.
  • molly50
    molly50 skrev 2013-12-03 11:26:24 följande:
    Barnen får diverse leksaker såsom lego/duplo,spel,mjukisdjur mm.

Maken får en bok med jakt och fiskehistorier av BäckaMarcus och aå tänkte jag köpa en tröja också.

Mamma,min syster och hennes familj vet jag inte ännu. Men de,och min gamle morfar såklart,ska få lite foton på barnen hade jag tänkt. Antingen inramade eller som en fotokalender.
    Samma sak med mina svärföräldrar.
    Glömde ju att barnen också ska få kläder.
  • molly50
    MissFrost skrev 2013-12-03 12:25:03 följande:
    Nej, du är inte kräsen. Jag tycker också att vanliga lussekatter är torra fast man har kesella i. För 2 år sedan bakade jag saffransbullar med vaniljfyllning. Oj, vilken skillnad. Bullarna blir så goda och jättesaftiga. Jag kommer nog inte att baka vanliga lussekatter någon mer gång. De andra i familjen protesterar inte heller då det är endast sambon som gillar russin. Dessutom äter inte sonen inte alls lussekatter då han tyvärr inte ens gillar saffran. Detta recept använder jag numera:

www.ica.se/recept/saffransbullar-med-vanilj-7.../

Idag gör jag inte mycket då jag har blivit dunderförkyld. Dottern är också förkyld och är  hemma från skolan. För en liten stund sedan smälte vi kokosfett och blandade i fågelfrön som vi sedan hällde upp i plastmuggar. Dessa står nu i kylen och stelnar innan vi ska hänga ut dom i körsbärsträdet. 
    Låter som något värt att testa.

Jag hade även tänkt att göra ischoklad på kokosfett. Och blir det något över så kan man ju göra fågelmat av det. Bra tips,förresten!

Krya på er! ar själv varit dunderförkyld förra veckan tillsammans med resten av familjen. Men nu börjar vi bli bättre igen.
  • molly50
    MissFrost skrev 2013-12-03 12:53:17 följande:
    Det tycker jag att du ska göra Glad

Jag hade kvar kokosfett sen förra året som jag använde idag. I förmiddags hade vi massor av småfåglar i trädgården och eftersom jag kastade fågelmataren som hade blivit rostig så gjorde vi hemgjord fågelmat som vi kan hänga upp.Solig

Tack så mycket! Skönt att ni börjar bli bättre Glad 
    Ja,vi hade några domherrar som satt i buskarna och kurade igår och då förbannade jag mig själv för att jag inte hade fyllt på fågelmaten.
    Men det här låter ju som ett trevligt och gott alternativ åt dem.

Ja,det är skönt. Dottern fick t om penicillin eftersom hon fick både halsfluss och öroninflammation.
    Så det var en jobbig vecka.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!