Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2019-11-14 13:35:12 följande:
    Det är samma här. Och nästan all snö är borta.  smile4.gif
    Samma här och det är jättehalt.
  • Nandez
    UndrandeSökare skrev 2019-11-14 13:48:20 följande:
    Jag håller med dig att det kan vara bättre med endast en julvärd, och inte gäster också, kan bli lite rörigt om det blir många gäster.

Egentligen tycker jag svt borde återinföra att ha samma julvärd år efter år, som på Arne Weises tid smile1.gif Förutsatt att de hittar nån bra och trevlig person som kan och vill ställa upp på julafton flera år i rad. Men det kanske blir svårt att hitta någon sådan?

Eller varför inte använda tidigare inspelningar av Arne? Det borde ju finnas massor av såna så många år som han var julvärd? Kan man titta på samma Kalle Anka, Karl-Bertil Jonsson och Per Oscarsson i Kan du vissla Johanna varje julafton, så borde man kunna visa Arne som julvärd också ? Vad tycker ni?
    Tror att det skulle vara svårt att få till det bra.
  • Nandez
    fluu skrev 2019-11-14 15:00:59 följande:
    Jag är så pass ung att jag faktiskt aldrig hann skapa ett så starkt band till Arne så jag uppskattar nog ändå att få gissa och hoppas (och recensera smile2.gif ) olika julvärdar varje år. Fast å andra sidan, väljer de Henrik Dorsin varje år så klagar jag inte!
    Ja, det är lite roligt med nya förmågor.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-11-14 19:21:30 följande:
    Det är samma sak här. Ligger runt 0 till 2-3 plusgrader hela tiden.
    Urtrist att det är så.
  • Nandez
    AniieeHär skrev 2019-11-14 19:32:19 följande:
    Jag funderar på att starta några trådar för att kora den sämsta julkalendern genom åren. Alltid annars handlar det ju om den bästa och det är alltid Teskedsgumman som vinner. Vad säger ni? Do or don't?
    Det vore kul
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-14 20:46:28 följande:
    Det blir bra. Jag har noll koll på de senaste 20 åren kalendrar eftersom jag varit vuxen och inte haft några barn under den tiden.
    Det är lite samma här.
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-15 08:40:04 följande:
    Nu är jag besviken. Familjen har talat sedan i somras om att åka på en viss julmaknad och nu läser jag att den är inställd i år. :(
    Vad trist.
  • Nandez
    UndrandeSökare skrev 2019-11-15 01:36:08 följande:
    Jag läste nån artikel att de hade haft nån undersökning och då vann Sunes jul, och på andra plats kom Mysteriet på Greveholm tror jag när det gäller bästa julkalendrar.
    När det gäller sämsta julkalendrar så verkar många tycka att Marias jul (eller vad den hette) tecknad kalender från 1980-talet var bland de sämsta.
    Dom två är riktigt bra.
  • Nandez
    Furienna skrev 2019-11-15 13:47:13 följande:
    Troligen "Mysteriet på Greveholm".
    Ja, den var bra
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!