Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Överför Astrids Jul till datorn..... Tid tills det är klart: ca 1 miljon år.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee

Jag måste lära mig att låta bli handbaket. 3 kg vörtbröd är tungt att knåda för hand och det är andra gången jag gör det sedan i fredags.

Jag skrev måndags först. Jag vet officiellt inte vad det är för dag..... 

Få se... vad jag har kvar att göra fram till jul....

Köpa julklappar.
    Lägga in sill x3
    Göra köttbullar
    Baka silkebröd
    Baka pepparkakor
    Koka en miljard knäckar
    Göra korv x2
    Göra potatisgratäng och jansson
    Luta fisk? Nej..... den lutar redan.....
    Laga all annan mat
    Pynta balkongen? Hmmm..... vet inte om vi har någon slinga för utomhusbruk.....
    Stöpa ljus?
    Göra tvål?
    Sticka raggsockar?
    Fålla gardiner?

So much to do, so little time

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee

God jul i efterskott och god fortsättning på er. Jag har firat jul på sjukhuset, yay! Ätit (eller, ja...) världens sorgligaste jultallrik. Märks att Sodexo inte lägger mer pengar per portion på maten idag än de gjorde på 90-talet (på riktigt. Kommunen har använt Sodexo till kommunal verksamhet sedan jag gick i lågstadiet). Det första jag gjorde när jag kom ut från sjukhuset var att käka på mcdonalds.

Nyår blir det slapp med god mat.

• Aniiee
    molly50 skrev 2020-12-30 13:52:56 följande:
    Fy sjutton så tråkigt!
    Hoppas du mår bra nu och att nyåret blir bättre.
    fluu skrev 2020-12-30 15:41:37 följande:
    Nej, men vad tråkigt! Hoppas att du är bra nu och att du fick något julmys.

Tack, jag mår bra nu. Jag har plockat fram överbliven julmat från frysen som jag ska äta till middag idag och se någon julfilm. Eller kanske HBOs Christmas Carol från förra året, jag har inte sett den än. Och Lord of the Rings. Jag behöver Lord of the Rings.
  • Aniiee

Igår natt när jag var ute en sväng med hundarna kom det en puff kondens vid ett tillfälle när jag andades ut. Lännen utanför fönstret har röd-gul-oraga blad högst upp i kronan och jag har stängt av fläkten.

Såååå skönt att det verkar vara slut på i alla fall den värsta sommaren. Nu kommer svarta nätter, härligt klar, hög luft och höstmys. Och sen blir det jul!

We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Aniiee

Jag funderar på att skiva någon form av jul/vinterhögtids-historia..... Frågan är väl vad för slags. Idéer?

• Aniiee

Jag tror det blir en ganska dyr jul i år. Vi var tvugna att slänga nästan allt julpynt, elektronik och en hel del av textilierna efter översvämmningarna i källaren i somras. Snyft.

• Aniiee
    Nandez skrev 2021-09-12 23:20:56 följande:

Funderar på var vi ska granen.

Vart ni ska vad granen?
  • Aniiee
    fluu skrev 2021-09-08 19:16:12 följande:
    Nope. Äldre släktingar som valt att vaccinera sig väljer att lita till vaccinet och kör på. Får se vem som "får mormor i år. Vi "slåss" om henne
    Jag saknar alltid min mormor när det blir jul...
  • Aniiee
    Nandez skrev 2021-09-13 19:26:31 följande:
    Var den ska vara vad annars
    Kunde ju ha varit hitta, köpa, stjäla =P
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!