Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

K Kalle skrev 2018-11-08 09:53:21 följande:

Vilken är den ultimata julkakan?

Saffransbutterkaka. Allt med extra allt liksom.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Idag har jag varit lite småkrasslig så jag värmde mig lite hjortronglögg och klickade hem lite småpryttlar till jul - grön mossa, luciakrona, datumljus, fler gammaldagsa julposters och en gammal adventskalender(jag borde önska mig fler väggar i julklapp för start har vi inte plats för fler posters och det är en av mina stora laster...). 

• fluu

Idag har jag varit lite småkrasslig så jag värmde mig lite hjortronglögg och klickade hem lite småpryttlar till jul - grön mossa, luciakrona, datumljus, fler gammaldagsa julposters och en gammal adventskalender(jag borde önska mig fler väggar i julklapp för start har vi inte plats för fler posters och det är en av mina stora laster...). 

• fluu
    Nandez skrev 2018-11-17 18:59:15 följande:

Det håller jag med, städningen är inte kul.

Tack :)

Varje kväll går vi kvällspromenader i mörkret och spottar adventsljusstakar och stjärnor. Det blir fler och fler för varje kväll. Själva adventspyntar vi dagen innan första advent, men julgardinerna kommer upp lite todigare.
  • fluu

Igår var vi ute och försökte frammana snö, hittills har det inte gett något resultat, men oj vad jag längtar efter snö! Maken har varit och beställt något så äckligt som skumtomteläsk....den ska komma vilken dag som, någon som testat? Låter som rena blasfemin ;)

Idag känner jag mig lite nere efter ytterligare ett misslyckande i något vi gärna önskar så idag tänker jag koka tomtegröt och göra saffranspudding av en del av det fast att jag tänkt vänta. Det är så gott!

• fluu
    MissFrost skrev 2018-11-20 15:20:36 följande:

Då var årets julvärd utsedd för i år: Kattis Alhlström. 

Låter bra och tryggt. S(o)V(je)T ville väl gå riktigt safe efter förra årets fiasko.
  • fluu
    molly50 skrev 2018-11-20 08:59:33 följande:

Här snöade det litegrann igår. 

Men det försvann lika fort,dessvärre.  :-/

Det har snöat i resten av Småland, till och med längre söderut. Men inte här i stan :( Jag spanar snö flera gånger om dagen och hoppas.
  • fluu
    Aniiee skrev 2018-11-20 19:32:49 följande:

Kan du hålla sånna saker ifrån den här tråden är du snäll. Vill du missionera Sveriges förfall så gör det i en politiktråd och lämna denna feel-good-tråd ifred.

Du menar att det inte hör till tråden? Som när du kände behov att tala om hur märkligt det är med vegetariska produkter som efterliknar kött i fin rant-anda?

Nej, jag känner faktiskt inget behov av att skapa en lång och meningslös diskussion kring det här. Så vi kan lämna det med att alla lägger en liten del av sig själva i sina inlägg.
  • fluu

Och bara för att jag deppade över snöbristen för några timmar sedan så kom det lite snö ikväll! Där fick jag, yay

• fluu
    Fiiee skrev 2018-11-21 07:37:22 följande:

Bor i södra Småland.. på gränsen till Blekinge. Och här har vi inte fått en endaste liten snöflinga

Håll hoppet uppe. Du kan ju prova och gå ut och snödansa lite, det funkade ju för oss
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!