Inlägg från: ems87 |Visa alla inlägg
  • ems87

Jag längtar till jul!!!

Silvera skrev 2012-10-24 01:16:06 följande:

Va??? Finns det en övre gräns för hur mycket kulor det kan vara i en gran??? Här öser vi på! Ju mer blingbling, ju bättre! :)
    Tungan ute håller med!
  • ems87
    fie m melwin skrev 2012-10-25 10:01:41 följande:
    Vi har ofta saker vi ska göra oxå i kalendrarna.. förra åter åkte vi till Göeborg å hälsade på barnens föredetta dagiskompisar, bakade, köpa gran, klä deras gran, åka till badhuset, ut i skogen med fika å plocka mossa å ris å en massa sånt varvat med smågrejer som sudd, strumpor, film, påsar med handtag från lagerhouse jätte bra när dom snabbt ska ha med sig lite saker dom är nu utslitna så få nog bli nya i år.. Vi har aldrig haft några julstrumpor men i år ska jag sy tre stycken men tänke ha dom istället för kalendrar.. så kan man snabbt ändra å fylla på efterhand.. förra året fick jag klippa av snören å flytta om flera gånger för de inte stämde å då började store sonen undra..

Nu sitter jag här hemma med tänd brasa regnrusk ute å Allt i hemmets julspecial å en sovande katt brevid mig :)

Jag tycker det är en jättebra idé. Jag tycker redan det är ett sånt fokus på julklappar och att man ska få en massa saker. Så det är ju en jättebra idé att man ska umgås och göra roliga saker tillsammans.
    Man kan ju även ha pulkaåkning, spela sällskapsspel, gå på julmarknad... Baka och göra godis. Pynta. Varvat med småpresenter.
  • ems87

De säger på jobbet att det snöade stora flingor igår, men när jag var ute så haglade det bara Rynkar på näsan

• ems87
    tahira skrev 2012-10-30 08:52:49 följande:
    Är det någon som vet om IKEA brukar ha ljusslingor för utomhusbruk, och när de börjar med julsaker?

Sedan undrar jag också hur länge apelsiner med nejlikor i brukar hålla? Det är ju ett tag kvar tills julpysslande, men jag sitter här och planerar ändå  
    Jag var till IKEA tre gånger förra veckan och köpte julgrejer. Anledningen var att jag glömde varje gång det jag egentligen skulle ha :) de har utebelysning, men inte så mycket tror jag...
  • ems87

Nu är det ett jultecken som kommit, idag har jag läst det första "julen är baaaarnens högtid". Skrattande

• ems87

tomten
    17300 Tomteboda

Skicka i god tid (innan lucia tror jag det är) han svarar alla barn med en liten present Tungan ute

När jag gick hem från jobbet häromdagen såg jag att de satt upp de här ljusgranarna (bor i Göteborg), så otroligt mysigt!

• ems87
    Mariohn skrev 2012-11-01 13:04:06 följande:
    Ljusgranar redan? Njaeee...de får gärna vänta till det närmar sig första advent
    Jag tycker de kan tändas första gången i advent, absolut. Men det är mysigt att de sätts upp Solig
    tahira skrev 2012-11-01 11:26:48 följande:
    Vad är det för present de får? Vem betalar dem? Alltså, jag tycker att det låter jättegulligt, men undrar hur sjutton det går till i praktiken
    Vadå "vem betalar"? De är ju från tomten...Oskyldig Allvarligt talat, ingen aning om vad det kan vara faktiskt.

• ems87
    MissFrost skrev 2012-11-08 08:21:29 följande:
    Ah nu börjar julen smyga sig in i tv-reklamen också. Har ni några favoriter bland julreklamen i tv? Själv gillar jag Blossa-reklamen med tomtarna som tränar:

" rel="nofollow" target="_blank">

Finnairs reklam med den söta renkalven:

Coca-colas julreklam gillar jag också speciellt denna från 90-talet:

Mys!
  • ems87

Oj vad ni har skrivit Förvånad Jag har varit borta ett par dagar!

Nu börjar julreklamen på tv också, så härligt! Om två veckor är det advent! Jag måste göra färdigt julkorten, får ta och göra det nu i dagarna.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!