Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

EeMe skrev 2011-07-06 15:23:33 följande:

Jag längtar särskilt till jul nu, kommer förhoppningsvis vara relativt höggravid (bf runt 20/2) så ska bli mys att sitta där med en stor fin mage - förra året satt jag med kramper efter MA så det var inte så lajbans.

då är vi två, denna julkommer bli mycket bättre än förra!
  • Frökenolson

idag syndade jag lite och lyssnade på julmusik i bilen, slappnar av så gott då.. Lite tidigt dock kanske...

• Frökenolson
    Mariohn skrev 2011-07-07 13:09:36 följande:
    Om bara två månader är det officiellt höstmånad
    underbart!!
  • Frökenolson
    GossipGirl skrev 2011-07-10 19:15:48 följande:
    Ja, verkligen! Är hur nöjd som helst.

Idag har jag suttit här och läst gamla inlägg i tråden och hittade någon lista från förra året med julfilmer. Var tvungen att kolla trailers på youtube för de filmer jag inte sett, haha. Supermysigt och lite julkänsla utan att gå för långt liksom. 
    jag kollade på pippi firar jul när jag käkade frukost imorse, så mysigt! Är ett stort astrid fan!
  • Frökenolson
    Mamma SL skrev 2011-07-13 08:05:01 följande:
    Åh jag är inte ensam. Jag hittade den här tråden för ett par dagar sedan och har nu plöjt igenom alla 206 sidor med inlägg (ja, jag har alldeles för lite att göra på jobbetSkäms). Jag längtar som en galning och har till och med börjat göra julinlägg på min julblogg: sannasjul.blogspot.com
    kul och va ihärdig du är som plöjt igenom alla våra sidor =)
    Jag längtar så jag snart bli gaalen.. Julmusiken är på när jag är ensam, ser det som avslappningsmusik..
    Kul att läsa din blogg!
    Just nu håller på att vaxar köksgolvet och mellan det drar in i trät så läser jag gamla julböcker.. Ja, man kanske inte alltid uppfattas som helt sund och nykter, ha ha
  • Frökenolson

I onsdags åkte alla gamla jultidningar/magasin och julböcker fram, var så mysigt att sitta och bläddra och drömma i soffan!

Vill också köpa massa stickat, vinterkläder m.m. Vill ha höst NU!

• Frökenolson
    fluu skrev 2011-07-17 20:41:40 följande:
    Åh,vad jag har craving på vörtbröd! Och lussebullar och julmust och pepparkakor och,och,och!
    Jag har två vörtbröd i frysen, när jag städade häromdagen hittade jag en burk med hemmagjorda pepparkakor, det luktade underbart, så jag lät dem vara kvar så jag kan gå och sniffa ibland =)
    Jag hittade även en julkola som jag gjort, det är fortfarande mjuk så jag la den bland pepparkakorna, den luktade också gott=jul

Jag längtar efter en ledig dag då det regna och jag kan sitta och börja pyssla med massa julgrejer och bebisgrejer!
  • Frökenolson

Idag har jag varit väldigt stressad i kroppen,
    så nu ikväll jag har försökt att vila huvudknoppen.
    Årets första julkort är klara
    här står de i väntan på att skickas till vännerskaran.

Var på panduro och handlade på rean för några veckor sedan,
    för mej är det så avslappnande att pyssla och jag har varit dålig på det de sista åren,
    känt att jag inte riktigt hunnit med, men nu är det slut på det.
    Julmusiken har varit på i pysselstugan i flera timmar och jag känner mej lite lugnare, skönt.
    Tänkte dela med mej av dagens ""terapi"

Ha det gott!
  • Frökenolson
    GossipGirl skrev 2011-07-18 20:04:16 följande:
    Gud så fina kort! Förstår att dina nära och kära verkligen kommer uppskatta ett sånt i brevlådan.
    Tack!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!