Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Jag längtar till jul!!!

Viggo och pyrets mamma skrev 2011-11-14 16:58:28 följande:
    Neelah: Jag har också en sån dörr på nya huset vi ska flytta till så jag vill också gärna ha en "arbetsbeskrivning" 

Jag köpte Jill Johnsons julskiva på ICA idag, kunde inte låta bli. Älskar Jill och älskar julskivor så det kunde inte bli mycket bättre  
    Jag köpte en kransstomme på Panduro och sprayade den med snöspray. Sen, när sprayen torkat, lindade jag organsabandet runt den (det genomskinliga med silverkanter) och hängde upp två kulor med ett tunnare organzaband. För att dölja knuten limmade jag fast en rosett av ett vitt sidenband med snöflingor på. Blommorna är bara instuckna mellan grenarna och kommer från en gammal julgrupp av plastblommor som vi hade tänkt slänga. 
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Neelah

Å så många fina, inspirerande bilder!

• Neelah

Mer julshopping idag. En duk och tabletter till bordet i köket och en adventsljusstake till vardagsrummet. Det kliar i fingrarna både på mig och min man, men en vecka till ska vi försöka hålla oss innan vi börjar pynta. Fast ikväll blev det i alla fall nötter och julmust. :)

• Neelah

Jag gillar också ettan. Man behöver lite glitter och guld i vintermörkret.

• Neelah
    husbyggemama skrev 2011-11-16 21:01:40 följande:

Har provat julmust på soda streem idag. Smakade sådär.Inget som rekommenderas. Apotekarnes ska det vara!
    Köp inte soda streams egen essens. Den smakar inte gott och det är inte nyttigt med de kemiska sötningsmedlen som de har i. Vi har köpt en som heter Drinkit helgmust och den är helt okej. Om du ska ha andra smaker så är Bobs essenser mycket bättre än Soda Streams egna.
  • Neelah

MrsTM skrev 2011-11-16 22:46:34 följande:

Smakprov från årets julkortstillverkning!
    Fint! Jag ska göra julkort på lördag och längtar jättemycket.

Jag såg ett inslag på morgonprogrammet på ettan nyss med två norska killar (Arne och Carlos) som stickar julgranskulor, så det ska jag testa. Så här ser deras kulor ut:

• Neelah
    MTG skrev 2011-11-17 09:39:39 följande:
    Fick idag reda på att det inte är någon julmarknad här den första advent :( jag hade tänkt köpa en dörrkrans då... Är andra advent istället.

Annars blir det projekt hitta juldukar idag, ska börja så snart liten tar sin fm tupplur. Ska försöka avsluta lite pyssel jag sysslat med de senaste dagarna å!
    Vill du lägga upp bilder när du är klar? Förresten hittade jag en underbar adventskalender gjord av tändsticksaskar i en blogg. Om jag hinner ska jag göra en sån, men risken finns att det blir till nästa år.

• Neelah
    MTG skrev 2011-11-17 11:55:58 följande:

Neelah: vilken häftig byrå! Var hittade du den?

Dukarna och allt juligt är hittade! Längst in i ett hörn i en garderob, bakom påsksakerna. Pust! En sak mindre att tänka på. Mitt lilla pyssel är konerna på bilden. Ska använde dem i dukningen tror jag, fylla dem med varje persons favoritgodis. Dukningen ska gå i vitt-pappersbeige (haha, finns det ett bättre ord?)-fattigmanssilver.
    Jag minns faktiskt inte var jag hittade den, men jag hittade en till på den här bloggen: http://teolindaskrypin.blogspot.com/2011/11/dt-alster-vilda.html?spref=fb

Jättefina julstrutar! Jag tror att jag ritade av en bra mall till såna på kortkursen jag var på för ett par veckor sen. Nu fick jag lust att göra såna också, frågan är bara när. Jag tror jag ska skaffa en liten julpysselbok där jag skriver upp allt jag vill göra så att jag kommer ihåg det nästa år... och nästa... och nästa.
  • Neelah
    Tussilussan skrev 2011-11-18 09:16:44 följande:
    Nästa helg är man borta så det blir å dra fram julen redan till veckan!
    När tar ni fram allt?
    Vi pyntar på lördagen innan första advent, om en vecka imorgon alltså och både jag och gubben längtar jättemycket!
  • Neelah
    Carolaj83 skrev 2011-11-18 09:38:05 följande:

är hemma ljust nu pga graviditets smärtor, så jag börjar nu i helgen o tar lite i taget eftersom jag får ont direkt o hoppas att allt är klart nästa fredag så man bara kan mysa till helgen

Det låter som en bra plan!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!