Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50
    Solstråle00001 skrev 2013-11-01 20:47:15 följande:
    Fast jag tycker inte det är att göra en fuling. Jag som har jobbat har ju tjänat in min semester. Det är ju lika dyrt att ta in en vikarie en vanlig dag som en klämdag om man nu inte jobbar julaftons kväll eller annan ob-dag kanske Själv funderar jag på vilka dagar jag ska vara ledig. Om man har ett mån-fre jobb behöver man ju bars ta 5 sem dagar för att bli långledig

Ja,absolut! Jag håller med. Men på mitt jobb kan det ibland vara lite diskussioner om vem som ska vara ledig under julhelgen och inte. Även om man står på schemat,så att säga.

Idag har jag varit ute på shoppningtur och inhandlat en ljusslinga till uterummet och en bordsgran till dotterns rum. Sonen har redan en.
    Hoppas granen får vara ifred för dotterns små fingrar bara.    
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50

Ja,nu är det inte ens en månad kvar tills man "får" börja ta fram alla julsaker! Skrattande

• molly50
    MammaMilla82 skrev 2013-11-03 07:48:00 följande:
    Igår hade ju ToysRus sin rea på leksaker.
    Hade en lång önskelista från barnen o jag var absolut inte ensam i den butiken.

Jisses - det kändes värre än mellandagsrean
    Var tvungen o stanna upp ett par gånger o kolla på allt folk...

Jaja, fick precis alla saker på listan så i år har TOMTEN gjort ett extra bra jobb  

Skönt att du hittade allt!

Själv har jag i alla fall några julklappar klara.   Måste bara kika om jag har papper,snören och etiketter kvar eller om jag måste köpa nytt,så jag kan börja slå in dem.
  • molly50
    Mallas skrev 2013-11-03 00:39:53 följande:
    Ni som julplanerar, vad är det som ni planerar in utöver julkort och julklappar? Julbak? Några traditioner som ni brukar ha?

Baka lussebullar,pepparkakor och vörtbröd brukar jag göra tillsamman smed barnen nå´n gång mellan 1:a advent och lucia.
    På luciamorgonen brukar vi gå upp tidigt och äta frukost och se lucia på svt och sen gå och se barnen lussa på dagis och i skolan. 
    Sen brukar jag pynta och slå in julklappar lite varteftersom under veckorna mellan 1:a advent och jul.
    Julgodis brukar jag göra dagen innan julafton så det inte hinner bli uppätet. ;-.)  
  • molly50
    molly50 skrev 2013-11-03 13:10:48 följande:

Baka lussebullar,pepparkakor och vörtbröd brukar jag göra tillsamman smed barnen nå´n gång mellan 1:a advent och lucia.
    På luciamorgonen brukar vi gå upp tidigt och äta frukost och se lucia på svt och sen gå och se barnen lussa på dagis och i skolan. 
    Sen brukar jag pynta och slå in julklappar lite varteftersom under veckorna mellan 1:a advent och jul.
    Julgodis brukar jag göra dagen innan julafton så det inte hinner bli uppätet. ;-.)  

Glömde ju att vi brukar åka på julkonsert i kyrkan dagarna innan jul. Min mamma sjunger i kör och brukar ge oss biljetter.
    Sedan är det uppesittarkväll dagen före julafton och att fixa klart de sista förberedelserna.  
  • molly50
    molly50 skrev 2013-11-03 16:12:39 följande:

Glömde ju att vi brukar åka på julkonsert i kyrkan dagarna innan jul. Min mamma sjunger i kör och brukar ge oss biljetter.
    Sedan är det uppesittarkväll dagen före julafton och att fixa klart de sista förberedelserna.  

Glömde ju julskyltningen också. Vi brukar gå på den varje år.
    Fast förra året var en besvikelse så vi får se om det blir i någon av grannkommunerna i år eller hur det blir.  
  • molly50
    MamaPapa skrev 2013-11-03 18:09:38 följande:
    Beslutsångest: ska jag ha turkos/blå/silver/vita kulor i granen, eller pastellrosa/guld/creme/shabby-chic silver ?

Jag tycker nog det första.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!