Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Jag längtar till jul!!!

MissFrost skrev 2014-11-13 11:48:43 följande:
    Nu var jag snabb på fingrarna. Hon blir julvärd i Tv4 och INTE i Svt. Så kan det gå när man läser snabbt Flört
    Och jag var ännu snabbare som skrev i TV4 innan jag läste det här ^^
  • Koppkaka

Jag är julkortssamlare :P

Varenda år köper jag massa nya julkort, vilket i slutändan gör att jag står med en stor hög kvar eftersom alla inte används. Den högen växer varje år eftersom jag varenda år inte kan motstå att köpa nya! Jag älskar fina julkort, att sitta och välja vem som ska få vad så det passar personen, skriva dom och sen skicka och veta att man sänder glädje.

Nattens bekännelse!

• Koppkaka
    Cajza85 skrev 2014-11-16 17:25:36 följande:
    Jo jag smile5.gif . Jag köper alltid nya varje år samt att jag gör ca 10 egna smile5.gif
    Yay! Då är jag inte helt ensam iallafall
  • Koppkaka
    molly50 skrev 2014-11-16 19:22:10 följande:
    Jag gör också det. Men jag samlar inte på dem.
    Det har jag tyvärr inte plats för. *S*
    Mattias och Hannah.
    Dom tar sån liten plats så jag samlar!
  • Koppkaka

De enda julkort jag sparar "för alltid" är de som är framkallade på vänner/familj. De andra korten behåller jag bara till nästa jul.

• Koppkaka
    nozpa skrev 2014-11-17 13:06:48 följande:
    Julkorten är min stora "julångest". Sedan man fick barn har det känts som ett tvång. Då ska dom kläs upp och tas bild på och så ska man framkalla och få iväg i tid.
    Drar mig inför detta projekt. Har iaf handlat klänningar till tjejerna och en tomtedräkt till lillplutten. Men så ska det bli av också. Hum. Ångest! :)

Tycker väldigt mycket om att få julkort. Sparar alla i en låda. :)
    Jag har bara skickat julkort på min son en gång. Jag känner lite samma, det blir sånt tvång med det upplägget. Jag skickar köpta julkort istället.
  • Koppkaka
    Aniiee skrev 2014-11-17 14:25:24 följande:

Helskum fråga, kanske men ... vad känns mer juligt, glass med pepparkaka eller glass med polkagris?  Eller ska man vara lite fräck och köpa en av varje?

The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
    Pepparkaka
  • Koppkaka
    Stjärnfall skrev 2014-11-18 13:53:21 följande:
    Såg nån variant i affären häromdagen med Non Stop i. Det stod "Limited edition" och var något jul-/vintermotiv på, så det kanske är den som är årets "julsmak"?
    En gammal sort dom tagit tillbaka och försöker göra julig. Lite trist. Och Juleskum pepparkaka var rent vidrig
  • Koppkaka

Eftersom förpackningen till non stop är julpyntad är det nog sen som är julchokladen. Nonstop är väl lite "juligt"...

Imorgon ska jag nog baka både pepparkaksdrömmar och saffransdrömmar

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!