Jag längtar till jul!!!
Kastar in en bild av vår julgran. Lägenheten är bara 44 kvadrat så vi har inte plats för en riktig gran. Det är alltså värmeljus man har i den.
Kastar in en bild av vår julgran. Lägenheten är bara 44 kvadrat så vi har inte plats för en riktig gran. Det är alltså värmeljus man har i den.
Köpte första julklapparna idag. Absolut senaste jag börjat med julklappsinköpen någonsin, men jag ska nog bli klar i tid ändå! Det blev en kniv med borste till syrran som börjat plocka svamp, två glencairns whiskeyglas till sambon och en frozzypack matlåda till mamma (med kylklamp i locket så maten hålls kall). Allt från Designtorget. Matlådan till morsan är egentligen mer tänkt som kylförvaring av hennes insulinpennor när hon är hemifrån utan tillgång till kylskåp. Fint med Designtorget, inte så värst dyrt där
Fin idé med recepttråden förresten!
Wii, fick veta idag att jag får ledigt mellandagarna och nyårshelgen! Så 23 december - 5 januari är jag ledig!
Känns som jag kan börja planera på riktigt nu
Men dessvärre vet jag inte riktigt hur det kommer gå med mej och sambon... Undrar ibland hur lång tid vi har kvar tillsammans. Han vill fira julen ihop med sina barn (från tidigare förhållande) så han kommer dra till vår "gamla" hemstad i Sverige. Detta har jag ju så klart inga argument emot och hade tyckt det vore mysigt med en hotelljul å få träffa barnen igen. Men jag vete sjutton hur hågad jag känner mej för en jul ihop med sambon. Vi har liksom glidit ifrån varandra en del sen juni, det var då han började dra sig undan å spela dataspel o sova på soffan. Får inga riktiga svar när jag frågar varför eller försöker prata om oss. Vi har lite issues sen innan vi flyttade till Norge som gör att jag fortfarande har svårt med tilliten för honom. Så kanske jag blir singel nästa år. Mina föräldrar bor nära gamla hemstaden så jag funderar lite på å fira ihop med dem (och syrran + svåger som säkert kommer också). Ja jag vet inte, har inte kommit mej för att bestämma något. Samtidigt är jag så glad för julen, det är ju trots allt min favorithögtid Ja det blev lite dravel här, hoppas det inte gjorde nåt...
I lördags, alltså dan innan 1:a advent, bakade jag dubbel sats saffransskorpor och nu är det bara fem skorpor kvar. Trodde faktiskt de skulle hålla en vecka, så naiv var jag Till 2:a advent får det bli lussekatter! Har fixat julklapp till mej själv också, den 16 december ska jag till frissan och klippa håret. Gött å få piffa till sig lite inför jul & nyår!
Jag har kollat igenom de sista sidorna i tråden men inte hittat svaret, så nu frågar jag istället
Vad är det för glögg som gäller i år? Bor ju i Norge så jag har ju inte stenkoll på vad som gäller hemma i gamla Svedala, hihihi! Nu finns ju visserligen glögg att köpa där, både i butik å på Systemet, men det vanligaste verkar ändå vara så kallad Tomteglögg som ska blandas med vin. Är lite misstänksam mot det... Drack Duvenkroks alkoholfria förra året som var jättegod.
Jag ska ju vara hos mina föräldrar i Sverige över jul- och nyårshelgen och tänkte att jag skulle köpa nån skumpa/mousserande till nyårsfirandet. Jag tar gärna emot tips på nåt gott eftersom jag inte är så väl bevandrad inom bubbel-sektionen.
21 dag kvar till julafton!!
Nu snöar det i Oslo!!!
I går kväll kom snön till Oslo!!
Bara å köpa!
Trolltyg i Tomteskogen
Karl Bertil Jonssons julafton