Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Redan mitten av september.

• Nandez
    molly50 skrev 2019-09-15 18:16:09 följande:
    Det går fort.  smile1.gif
    Ja, verkligen
  • Nandez
    SweeneyTodd skrev 2019-09-15 18:34:45 följande:
    Ungefär tre månader kvar. We can do this!
    Japp
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-09-16 14:08:19 följande:
    Jag försöker hålla kvar i sommarn så gått det bara går. I förmiddags var jag och min son ute och plockade sommarens sista blommor och bar in. Nu står det en bukett på köksbordet.
    Visst längtar jag till julen, men känner mig vemodig över att sommaren är på väg att dö......
    Här är det allt mer höstaktigt.
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-09-16 14:19:13 följande:
    Jag ska tillägga att jag älskar att kunna sitta och mysa framför brasan ruggiga höstdagar och tända ljus de mörka kvällarna.  smile1.gif
    Åh, vad mysigt
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-09-16 14:29:46 följande:
    Ja,här med.

Det är det.  smile1.gif
    Förstår det

Här tänder vi också ljus
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-09-16 14:56:32 följande:
    Jag kan hålla med dig att hösten har sin charm. Vi har gula löv över allt och minusgrader på nätterna. Jag är glad att vi bor i ett land med så skiftande årstider.
    Känns ändå lite deppigt att sommaren är över, även om det är en tid innan snön kommer.

Men det är som du säger, sitta inne framför brasan och dricka te kan också vara mysigt. Tände en brasa i kaminen i morse och myste lite extra då jag drack mitt morgonkaffe.. :)
    Mysigt
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-09-16 15:01:41 följande:
    Här också. Vi har fem stora träd på vår tomt.. De ser mer och mer höstiga ut. Vår lönn har redan börjat fälla löven.
    Jag brukar ofta ta en joggingtur på kvällskvisten, och då känns det riktigt kyligt och det ryker om andedräkten. Burr
    Tycker att hösten är lite tidig i år.
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-09-16 15:08:43 följande:
    Kanske det. Men det kan ju komma värme senare. Förra året var jag på höstmarknad i oktober och då var det nästan 25 grader några dagar. Marknaden var i Sollefteå alltså inte så långt söder ut.
    Vi får hoppas att det blir så även i år. :)
    Vi håller tummarna för det
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-09-16 21:51:02 följande:
    Mysigt.  smile1.gif
    Ja, mysigt med ljus
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!