Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Jag längtar till jul!!!

Jag inser nu att jag inte kommer kunna hålla mig till första advent! Inatt vaknade jag halv tre klarvaken och började julstädningen. Sen åkte jag till Ikea och köpte julpynt, nu är det kört...

• RocketQueen

Nu har jag bakat saffransbullar! Jag gör vanliga vetebullar men har i ett gram saffran i degspadet och se har jag kardemumma i fyllningen istället för kanel, eller tja kanelockså Mycket populärt blev det iaf

• RocketQueen

Åh en triss-kalender vill jag ha! Finns det några fler roliga julkalendrar? Några som är lite roliga för vuxna?

• RocketQueen

Imorgon kör jag igång med pyntet, det är in enda lediga dag innan söndag så man måste ju passa på

• RocketQueen

Nu är stora julstädningen avklarad! Känns så skönt att kunna gå loss med pyntet med gott samvete

• RocketQueen
    Bonanza skrev 2011-11-26 09:03:00 följande:
    Det var någon som tipsade om en glögg som kan gillas även av de som inte gillar glögg. Kan ni tipsa igen?

Idag är det storstädning på schemat, sedan åker stjärnor och stakar upp i kväll och imorgon är det julmarknad och pepparkaksbak och så någon julfilm på kvällen.

ÄNTLIGEN hörrni!  
    Den här är riktigt god www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/%c3%a4&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&val=%5eJuldrycker%24&groupfiltersheader=Default&artikelId=590369&varuNr=90158&filters=searchquery%2cval%2cvarugrupp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3d%25c3%25a4%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dAlkoholfritt%26val%3d%255eJuldrycker%2524%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252cval%252cvarugrupp%252c
  • RocketQueen

Nu jag jag pyntat i tre timmar och är inte klar! Men nu sa foglossningen ifrån så nu blir det julmust-paus! Sen ska två granar kläs och jag har runt 30 klappar som ska slås in :-/
    Jag kan aldrig välja om jag vill ha en stilren gran eller en "glad" gran med massor av färger så varför välja? Det får bli två granar helt enkelt

• RocketQueen
    Squirrel Nutkin skrev 2011-12-03 05:45:36 följande:
    Jag har kollat igenom de sista sidorna i tråden men inte hittat svaret, så nu frågar jag istället Flört
    Vad är det för glögg som gäller i år? Bor ju i Norge så jag har ju inte stenkoll på vad som gäller hemma i gamla Svedala, hihihi! Nu finns ju visserligen glögg att köpa där, både i butik å på Systemet, men det vanligaste verkar ändå vara så kallad Tomteglögg som ska blandas med vin. Är lite misstänksam mot det... Drack Duvenkroks alkoholfria förra året som var jättegod.

Jag ska ju vara hos mina föräldrar i Sverige över jul- och nyårshelgen och tänkte att jag skulle köpa nån skumpa/mousserande till nyårsfirandet. Jag tar gärna emot tips på nåt gott eftersom jag inte är så väl bevandrad inom bubbel-sektionen. Glad

Tomte21 dag kvar till julafton!!
    Det absolut bästa bubblet som finns är Rotari. Den är galet god och löjligt prisvärd. Speciellt roséversionen.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!