Inlägg från: Candygirl xxx |Visa alla inlägg
  • Candygirl xxx

Jag längtar till jul!!!

Pigelinen skrev 2010-11-13 09:35:57 följande:
    Mysigt, du får ta en ny bild sen när allt är på plats vill också ha något sånt men jag är inte så händig på sånt här... jag får nog hålla mig till matlagning  

Måste fråga er här.... vi ska ha vår julgran framför ett fönster i tvrummet, kommer se kanponfint ut utifrån.. vi brukar köra klassiskt med röda kulor, silvrigt glitter osv... men ajg har plommonfärgade gardiner... min man säger att det inte alls gör något men jag är osäker. Vi har dock precis flyttat hit och jag har inga andra gardiner att byta till utan då får jag köpa nya och det har jag inte lust med just nu, lägger hellre pengarna på annat... hur ska jag göra? '

1) strunta i gardinerna och ha granen där ändå
    2) strunta i pengarna o köp nya (även om det innebär att jag måste köpa till ALLA fönster i tvrummet... 
    3) placera granen på ett ställe så att inte gardinerna kommer ihop med granen. 
    Skulle du fråga mig så säger jag 1) Strunta i gardinerna

Matcha gardinerna med julgranen?? Oj, det har jag aldrig gjort, dessutom så ser våran julgran inte ut som många har med färgkombinationer och dyl.
    Våran gran har massor av pynt som barnen har gjort, pynt från sambons barndom ( som har hängt i hans familjs gran), nyare pynt, glitter i minst tre olika färger. Julkulor i olika färger m .m Kaosgran? Nope den är världens finaste men jag skulle bli galen att ha gran med klassisk stil, rosetter i  etc etc.
  • Candygirl xxx
    Candygirl xxx skrev 2010-11-13 11:46:39 följande:
    Skulle du fråga mig så säger jag 1) Strunta i gardinerna

Matcha gardinerna med julgranen?? Oj, det har jag aldrig gjort, dessutom så ser våran julgran inte ut som många har med färgkombinationer och dyl.
    Våran gran har massor av pynt som barnen har gjort, pynt från sambons barndom ( som har hängt i hans familjs gran), nyare pynt, glitter i minst tre olika färger. Julkulor i olika färger m .m Kaosgran? Nope den är världens finaste men jag skulle bli galen att ha gran med klassisk stil, rosetter i  etc etc.
    Äsch det skulle ju vara en smileygubbe efter kaosgran : 
    Tycker klassiska granar är fina men inget som jag själv skulle ha....inte min stil helt enkelt.
  • Candygirl xxx

Oj, här pyntas det visst för fullt *S* Själv så har jag beställt julgardiner från Jotex idag. Vårat nya hus har annorlunda fönster i köket och vardagsrummet (två i ett fönster) så gardinerna jag hade passade inte.
    Julmarknad ja..ska besöka första julmarknaden nu till helgen...ska bli såå kul Skrattande 

• Candygirl xxx
    Pigelinen skrev 2010-11-16 19:31:17 följande:
    Jag är verkligen apdålig på att putsa fönster och vet inte hur jag ska göra, försökte ihelgen men det blev bara värre... urch.. behöver verkligen men hur sjutton?
    Jah har slutat uppatt använda mig utav fönsterputs och fönsterraka. Jag använder varmt vatten med ett par droppar Yes diskmedel. Jag blöter en fönsterduk av microfiber i vattnet. Vrider ur och torkar fönstret. Sen eftertorkar jag med en torr vanlig microfiberduk. Jag avslutar sen fönsterputsningen med att gno rutan med en ihopknöglad tidningsida.....Voila!!

http://www.smartmicrofiber.se/cleaning.html
  • Candygirl xxx
    litenlind skrev 2010-11-17 12:35:59 följande:
    Ni som använder hopknycklat tidningspapper och gnor med efteråt, vad har ni för typ av papper? Vanlig dagstidning? Blir det inte märken av trycksvärtan då?

Kan någon rekomendera någon typ av gummiskrapa som är bra annars?
    Jag använder vanlig dagstidning. Nej, jah har iaf inte sett några märken av trycksvärtan.
  • Candygirl xxx

Idag när jag var inne på Lindex och kollade kläder så spelades julmusik i högtalarna. Tomte Gick in sen en sväng på både Kappahl och H&M..dom spelade inte julmusik Rynkar på näsan
    Jag var på jakt efter en julklänning åt dottern som är 9 år. Inte lätt att hitta klänningar som inte är urringade eller har supersmala axelband. Inget fel på dom klännngarna om hon vore i rätt ålder dvs typ 14-15. Det är inget för en 9-åring tycker jag. Var sen in på Ica Maxi där sambon fann en jättefin "plyschklänning" i mörklila färg, lite glittrig med volanger. Så nu är hennes kläning som on ska ha på julafton inhandlad...skönt. De flesta klänningarna säljs ju ut så snabbt.

• Candygirl xxx
    littlemisstrouble skrev 2010-11-18 10:34:24 följande:
    är det inte en smula tidigt för affärerna att spela julmusik?
    För tidigt? Nääääääää!! 
  • Candygirl xxx

Jag och dottern har gjort Winernougat för en liten stund sen. Blev så sugen..dock glömde jag ju att spela lite julmusik under tiden. Hade iofs radion på men där spelas det ju ingen julmusik än.
    Igår köpte jag fönsterdekorationer på Claes Ohlson...ett ark med tomtar och ett ark med snöflingor.
     Tvätta fönster i nästa vecka, upp med gardiner och sen lite dekorationer på fönsterutorna. Sen har jag också införskaffat Virvatell, girlanger som man hänger upp i fönstret som snurrar av värmen från elementen. Nostalgi..hade såna när jag var liten.....myyys

• Candygirl xxx
    Pigelinen skrev 2010-11-19 18:33:15 följande:
    ja... imorgon ska vi på årets första julmarknad!!! Ska bli mysigt!!!!
    Samma hära....läängtar!!!
  • Candygirl xxx

Idag gjorde jag ett fynd på julmarknaden som i övrigt ej var så märkvärdig. En grön julgardinkappa för endast 10 kr/m. Beställde ju nyligen från Jotex men julgardiner kan man väl aldrig få för mycket utav Skrattande

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!