Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Stjärnfall skrev 2013-09-21 09:03:39 följande:
    Blev så himla sugen på att testa Loka Pepparkaka som någon lade upp en bild på, men jag hittar den inte någonstans. 
    Ni som har testat den - var hittade ni den? Har letat både i livsmedelsaffärer, Pressbyrån och 7eleven.  
    Köpte på Coop i fredags och nä... inte god någonstanns... tyvärr... smakade konstgjort... 1 av 5 tomteluvor av mg...
  • Pigelinen
    molly50 skrev 2013-09-22 12:38:30 följande:

Det är inte så tokigt. Min son fick en helårsprenumeration på Bamsetidningen av sin farmor och farfar i julas och den blev uppskattad.
    tidnignar är kanon, finns ju till alla åldrar!
  • Pigelinen

Igår gjorde jag pepparkakschokladmouse till dessert... så gott!!!

ang julkort, mitt roligaste som jag skickade var de året som jag hade planerat och grejat som bara den... vi åkte till en studio hela familjen, uppklädda och med rekvisita för att ta det perfekta fotot, och vad händer... stora dottern vägrar, så hon surade... så efter 30min fick vi bara något enstaka kort men vi valde ett jätteroligt istället. I år får vi se hur vi gör.

Funderar på almenackor till släken,, vart gör man billiga, el gratis;)?
  • Pigelinen

Efter dagens utbildning på jobbet så har jag klart vad jag ska köpa till alla jag inte vet ;)
    Brandvarnare
    Brandfilt
    Brandsläckare

Jag viste inte att det är lag på att ha brandvarnare i sitt hem och bor man i lägenhet så är det hyresägaren som ska stå för de och hyresgäst för batteri. I villa står man själv och där ska det även finnas brandvarnare.
    Jag ska absolut önska mig en brandvarnare till, en till vår övervåning. Har bara en nere.

• Pigelinen

Någon här som är duktig på att redigera bilder?
    Har två bilder som jag fått runda men en vit bakgrund vägrar att försvinna... jag vill ha dem helt runda så att jag kan flytta in dem i en bild och då ska de ligga på en julgranskula... någon som fattar och vet hur jag gör?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!