Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

fint!

Själv sitter jag och funderar lite över sista pynatandet...
    Bor i hus och vet inte hur ajg ska göra på vår trapp, någon som har förslag? Har en lykta och ett hjärta på dörren men mer då?

Dessutom är jag inne på att köpa en mistel o hänga inne i huset och så någon fin blomma at tha i badrummet som håller sig även över nyår...

• Pigelinen

riktigt nöjd nu med hur det blivit;) Köpte lite pynt till min dörrkrans som jag har sedan länge på dörren, har tidigare haft ljung i den men nu blev det ett näverhjärta och två små fejkäpplen. På trappen har jag även en ny lyckta och ett rött blockljus i.
    På toa dörren som är det första man ser när man kommer in har jag satt en mistel och så finns det lite hyasinter o dyl i hallen. Ska ta en bild imorgon. På lilla toan har nu n minigran fått flytta in och i den har stora tjejen och jag gjort filthjärtan och satt i. Bild finns i bloggen på den.

Imorgon ska jag åka och handla maten, tänker vara där när ica öppnar kl 8. Sen blir det lite städ o mys resten av helgen.

Och laddning inför helgen efter, nyår ;)
    Sitter och vrider mitt huvud över hur vi ska duka, tror att vi får bäst plats om vi dukar två bord istället för långbord, då kan man ju nyttja gavlarna. Och dessutom så kan man duka borden lite olika... har inte lika porslin till 17pers. Kan man köra linneservetter på ett bord och lite tjockare papper på det andra?

• Pigelinen

Fint!

Idag gick jag upp tidigt och var redan kl 8 på ICA, gck väldigt snabbt och smidigt att handla;) Undertiden så städade min man kylskåpet så när jag kom hem var det bara att plocka in allt i ett glänsande rent kylskåp;)
    Har städat ur ugn och spis och även kalkat av vattenkokaren, vilken skillnad, tog vanlig ättisksprit och kokade upp sen fick det stå en stund... klart;) Nu ska jag bara gå över golven en gång till. Alla stora mattor har vi burit ut i snön så de får ligga där en stund. Sista klapparna inslagna och ligger under granen.

• Pigelinen

God fortsättning på er alla!

Vi hade en underbar dag igår, lugnt och mysigt, massa god mat och många paket.

Vi började dagen med korvgrillning i trädgården och efter Kalle kom tomten. Tydligen hade mamman varit riktigt snäll för jag fick massa finna paket;) I LIKE ;)

• Pigelinen

Hjälp, syrran ska till Ullared nästa vecka och vill ha önskelista till barnen nu!!!! Lilla kommer att vara 3år till jul och stora 5½år... fick hjärnsläpp eftersom jag inte tänkt alls i julklappar än..

• Pigelinen
    Lunah skrev 2013-08-20 22:55:31 följande:
    Pigelinen: Vad leker dina barn med för typ av leksaker? På Gekås har de ju det mesta och de flesta märken på leksaker (iaf de vanligaste). Är det pyssel som går hem hos 5-åringen finns mängder med roliga pennor, pysselblock, fina ritblock, kit med pyssel, pärlor mm. De har mycket från Fisher price, om det kanske är nåt som passar 3-åringen. Sen finns böcker, cd-sagor, filmer. Lego och duplo finns i mängder. De har en del utklädningskläder. En egen cd-spelare kanske? :D 

Jag är inte jättemycket för leksaker, tycker att de har det som de behöver;) Lilla ärver efter stora tjejen.. Men lilla ska nu få önska sig en dockvagn. Stora en roligare pulka el bob om det kan finnas.... 
    Dock kostar ju dessa saker lite mera, så svårt med klappar som inte ska kosta för mycket. Vill inte ha "skräp" men inte vara oförskämd ;)  
  • Pigelinen

Var bara tvungen att visa dagens fynd!!! Köpte dessa två änglar för 50kr, totalt!!! Letade som en galning förra vintern men hittade inga vita och nu fick jag två!!! Kommer bli kanon i barnens rum.!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!