Jag längtar till jul!!!
Pigelinen skrev 2012-12-15 20:40:20 följande:
Första julaftonen avklarad för iår. Vi trottsade snökaos och åkte till min mamma och där åt vi god julmat och sen kom tomten och det tog 3sek innan min dotter på 4år ropade, men det är ju mormor!!!! Men barnen är nöjda med klapparna och vi vuxna också;)
Väl hemma tempade jag lillan och fick det bekräftat, hon hade 39.2 i feber så jag hoppas hon piggar på sig snabbt o att ingen mer blir sjuk. Denna vecka som kommer ska innebära kurering ;) Tänk, snart är julafton här på riktigt!!!
Haha! Precis som sonen gjorde förra året då hans farfar var tomte. Han tog honom i handen och tog med honom till granen och sa "Kom här farfar,här ligger julklapparna!".
Usch då. Hoppas hon blir bra snart då och att ni andra klarar er så ni slipper ligga sjuka till jul. Håller tummarna! Är hon förkyld?
Vi har gett sonen ledigt från dagis hela denna sista veckan före jul så vi får en chans att kurera oss från den envisa förkylningen vi har fått och som aldrig tycks ge sig helt. De ska ha en julfest på torsdag dock,som jag tänkte att han kanske kan få vara med på i alla fall.
Här har det bakats pepparkakor och lussebullar idag,med barnen. Granen ska hämtas och kläs någon av de närmaste dagarna. Sen är det bara julklappsinslagningen kvar och lite matlagning och ev baka vörtbröd och lite annat matbröd.Och så godiset förstås!