Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Åh jag har missat massa ser jag, har haft fullt upp ett par dagar.
    Igår tog jag fram alla adventstakar och kollade igenom. Har ställt fram i fönstrena men bara tänt dem som är mot baksidan;) Inser dock att jag behöver köpa tre nya, en till dottern 4år, en till köket och en till vårt sovrum. funderar på att köpa en rosa till dottern men jag vill inte ha en för liten... får kolla sen. Rusta har men har någon annan?
    Till vårt rum är jag inne på att ha en stående stjärna, har sett en i en inredningsbutik i stan men de är så dyra, tänkte se om man kan beställa en liknande. Modellen är om ni tänker en pepparkaksstjärna och så ser man glödlampan i mitten som är ljuspunkten om ni fattar... ska leta bild...
    Till köket vet jag inte vad jag vill ha ;)

• Pigelinen

Igår började jag julpyntan i ett stort visningsmonter på skolan jag jobbar på. Vi sätter upp saker eleverna gjort där o igår satte jag även in lite juliga där, var mycket uppskattat! Idag ska kompisgänget julbaka i hemkunskapsköket på skolan, kolla i min blogg i morgon för recept o bilder.

Tänkte höra om någon sett någon iPhone dockningsstation med radio i... Vill ha den i köket men min man har ingen ajfån så då vore det bra om hankande lyssna på vanlig radio. Elgiganten hade en sort men den var inte så snygg;) hälsat ska den vara billig också!

• Pigelinen

Hemkommen från årets julbak med tjejkompisarna, helt slut i kroppen men varm i hjärtat!!!

Mycket choklad blev det, tror vi hade köpt 2,7kg vit och 1,8kg mörk ;)

Fler bilder o recept på min blogg
  • Pigelinen
    lalasmama skrev 2012-11-24 08:15:02 följande:
    Nån som vet vart man köper glögg med chokladsmak? Om det finns?

Saturnus gör reklam för det i Coop med mera så de flesta coop bör ju ha den. Sen har Duvekroken haft tidigare. Vill du ha starkare såg jag på systemet att det fanns någon sort där.

Idag ska jag och 8 tjejer iväg på hemlig resa, jag och en till vet vart;) Vi ska samlas nu kl 9 och då bär det av till en julmarknad/mässa vid ett lokalt slott därefter ska vi till en hästgård och bo där ett dygn. Där ska vi rida islandshäst, bada tunna och äta god mat. Skönt med lite avkoppling och bara tjejtid.

På måndag ska jag plocka fram advents grejorna på jobbet, jobbar bara tre dagar så jag tänkte plocka fram lite varje dag och så på torsdagen tänder jag stakarna;)

Här hemma ska jag tvätta lite fönster, hade hoppats att slippa men man ser ju inte ut, så jag måste ta tag i det i veckan. Så sett är det tur att vi har pulusgrader;) Sen har jag fått tips ang adventsstake. Vi har Erikshjälpen i stan och de sälger begagnade stakar i olika material o färg. Jag ska se om jag kan hitta någon fin i trä och om den inte är vit så ska jag spraya den vit. Har massa sprayfärg efter jag var på Ullis i sommras. Hoppas verkligen nu att jag hittar någon jag gillar. Dottern ska få en rosa är tänkt, ev köper jag en o sprayar rosa. El någon som sett någon fin (7 ljus) så att den inte blir för låg...
  • Pigelinen

nej... köpte nya gardiner till köket ifjol och älskade dem, tvättade dem efter jul o la in i skåpet och nu när jag tog fram dem har de krymt FÖR MYCKET... går bara inte att använda... shit, vart hittar jag finna gardiner till ett stort fönster till bra pris?

Ang rosa adventstaken till dottern så är den på Rusta för liten, försvinner i hennes fönster. Får leta vidare imorogn när jag ska till stan o julhandla.

• Pigelinen
    Mama Mia skrev 2012-11-27 16:27:12 följande:

Usch, vad retligt! Jag tror jag minns dom. Var det inte vita längder (nåt mönster?) och så hade du väl sytt på knytband? Var knytbanden i nån avvikande färg? I så fall, kan det funka att sy på en bit tyg i samma färg som knytbanden, nertill? En tanke bara...

Men du är ju härlig, hur sjutton minns du;)
    http://antligenmamma.blogspot.se/2011/11/stake-och-tyget.html
    Här är en bild;) Är dock rädd att det kommer se rörigt ut, dessutom har de tappat styrseln ltie. Skulle behöva fålla sidorna, vilket jag inte gjorde ifjol och nu har jag ingen symaskin längre. Får nog bli att köpa nya :( Ska till Jönköping o IKEA imorgon, funderar på om IKEA kan ha snygga, annars hittade jag ett par fina i lokala butiken, men de var något dyrare...
  • Pigelinen

Läges rapport;)
    Köpt klart julklappar till gubben, han får en ny kontorstol och en regnmätare;)

Hans bror 23år ensam, får en jättefin stekpanna som jag snubblade över på Coop, medlemspris 149kr (ord 399?)... ser ut att vara en ordentligt. var sugen att köpa en till mig själv också men jag köpte en ny förra månaden;)

Sen har svärfars fru bestämt att vi inte ska köpa till varandra så det jag köpte till dom får istället svärmor o man;) Smidigt;)

Kvar har jag nu min mans andra bror 33år, sambo o en liten dotter. De önskar sig BARA pengar till ett staket. Jag VET att de kommer få pengar från både min mans mamma, hennes föräldrar och även min mans mormor... vi brukar köpa för ca 300kr så det känns ju inte så kul att ge 300kr i ett kuvert, går ju inte så stor skillnad. Vad sjutton ska vi köpa till dem istället? I fjol fick de en brandsläkare och det var de jätteglada över.

Sen har jag min systerson på 20år, bor hemma och har det mesta. jag brukar variera mellan att ge pengar el presentkort på kläder. Funderar på något annat iår.. vet bara inte vad;) Ev någon parfym el liknande...

Till vår dotter som blir 2år i februari köpte jag en yberfin gungko http://www.jollyroom.se/kampanjer/kampanj/lucia/jolly-gungdjur-ko.html Jollyroom hade någon kampanj på fb igår varje timme så jag köpte den för 299kr, har tittat på den ett tag så jag belv jätteglad!

Problemet är vad jag ska säga till släkten som undrar vad hon önskar sig... hon har ju massor efter storasyster o är man 2år så behöver man ju inte så mycket... några tips???

• Pigelinen

ja just det... det blev den glittriga rosa adventstaken på Rusta, dottern på 4år fick syn på den och blev kär... jisses vad många SNÄLLA mamma det kom... Har även hittat ett fint hjärta till vårt rum, kommer ett inlägg i bloggen ikävll.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!