Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2016-11-01 22:16:17 följande:
    Jag hoppas bara på att vi får ha snö till jul.

Ok. Och hur gör jag det?
    Ja,det är väl FL i ett nötskal att inte fixa till sådana saker.
    Om du går ni på mobilsidan och tar upp inställningar på telefonen (på min telefon och platta trycker man till höger om mitt"knappen" för att få upp inställningar för själva webläsaren) kan du byta. Annars tror jag att det finns en knapp om du skrollar allra längst ned på FL.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-01 22:48:47 följande:
    Haha ja. Otacksamt när man briljerar utan att det får nåt vidare erkännande. Men han är väl van vid att jag har koll och svar på tal
    Jag hade nog behövt rabbla fakta om FIFA eller nåt för att han skulle häpna. Och det lär inte ske inom överskådlig framtid
    Lol. Awesome!
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2016-11-02 12:23:25 följande:

Årets julkalender verkar lovande så den ska nog ses i år Tomte. Förra årets julkalender var si så där. Tittade bara på några avsnitt och kände att den inte var så där julmysig som man vill ha den.

Jag hoppas också på årets kalender. Förrs året såg jag nog inte direkt något, vad jag minns.... 

Av de senaste 10 julkalendrarna har jag nog bara sett 1, och 1 har jaf missat fast jag ville se den. Resten... not so much....
  • Aniiee
    fluu skrev 2016-11-02 15:37:08 följande:

Idag har det snöat! Visserligen jättejättelite, men det kändes ändå fint.

Här med =P

Och jag har JUST NU beställt årets julkalender från Yankee Candles.

Funderar även på någon hud/hår/sminkkalender (tipsa om ni har något tips, är så dålig på sånt) och någon chokladkalender. Sugen på Åre chokladfabriks kalender i år. Förra året blev det chokladfabrikens. Suveränt.
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-02 15:49:46 följande:
    Jag känner också att det finns hopp för årets kalender. Har inte sett på länge för de har verkat väldigt o-juliga eller allt för moderniserade. Men i år ska jag ge det ett försök. Hoppas den är sådär julmysig precis som du säger.
    De senaste 10 har varit:

Lasse.Majas Detektivbyrå - den var tydligen rätt bra, men jag såg inte. "modern"

En rktig jul - har faktiskt inget minne av denna alls. Ens hur snacket gick. "modern"

Skägget i brevlådan - samma där. "modern"

Superhjältejul - Jag får alltid känslan av att sånna här kalendrar (i princip julavsnitt av en serie) är för en redan existerande publik, och det är inte så bra, för då är det svårt att "komma in". "modern/sci-fi/fantasy"

Hotell Gyllene Knorren - Var visst väldigt bra, men jag såg bara något avsnitt. "modern"

Tjuvarnas jul - var tydligen den bästa på väldigt länge, och väldigt julig. Jag ville se den, men gjorde inte det. "Historia/fantasy/Dickens-esk"

Mysteriet på Greve Holm 2 - Var tydligen bra, red kanske på nostalgi. Såg inte, och inte heller originalkalendern. "modern fantasy?"

Barna Hedenhös uppfinner julen - Var faktsikt helt ok till bra. "modern/fantasy/fish out of water"

Piraskattens hemlighet - Var väl den mest kritiserade julkalendern sedan "Marias Barn". "modern"

Tusen år till julafton - vet inte riktigt vad jag ska skriva av den... såg 1 avsnitt, men sen blev det inte mer.
  • Aniiee
    fluu skrev 2016-11-02 16:45:33 följande:

Och jag har äntligen handlat en krubba! När vi packade upp den var dotterns första kommentar "vilken liten skit Jesus var" Oskyldig

Har också bestämt att jag tänker gå all in med julblommor i år, trots en allergisk mamma, men jag tänker att det borde funka att flytta in blommorna i ett annat rum när hon är här.

Haha, underbar unge =P

Gå all in, du, men var beredd att flytta ut hyacinterna utomhus. Det är oftast hyacinterna som är värst, och ett annat rum hjälper inte alltid. Brorsan var tvungen att slänga ut hyacinterna förra året för att jag inte kunde existera, trots att jag var i källaren och hyacinterna i allrummet på andra våningen...... Och det var absolut inte något psykiskt, eftersom jag inte ens visste att de existerade.

Resterande julblommor funkar dock hyfsat för mig, så kanske samma med din mamma. Bara så du har det i bakhuvudet.
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-02 17:03:12 följande:
    Ja, precis. Har nog inte sett en enda av dessa. Några få sekvenser ur vissa bara. Och det har inte fallit mig i smaken.

Jag vill ha mer gammeldags jul, liksom. En välgjord berättelse med ett passande tema. Inte en massa trams och halvdåligt skådespeleri. Och verkligen inte något som helst annat än vintermiljö! Den där med piraterna var väl inte ens i närheten av snö eller kyla? Jag vill ju ha så mycket jul det bara går i en julkalender!

Jag har jag gillat Pelle svanslös (tror det var kalendern, annars tänker jag kanske bara på filmen som jag fullkomligt älskade med Björn Kjellman i huvudrollen), Dieselråttor och sjömansmöss och Mysteriet på Greveholm.

De andra jag sett har inte gjort nåt intryck så jag minns dem inte. Men i år! Nu håller jag alla tummar alltså! Det bådar riktigt gott!
    Jag håller med. Den enda som kommer i närheten av "gammaldags bra julberättelse" är Tjuvarnas Jul, som spelades in på Skansen. Jag ska nog köpa den. Piratskatten spelades in i Kroatien, tror jag, i maj. Inte mycket snö och jul där, inte....

Pelle Svanslös är en av mina absoluta favoritkalendrar. Den åker alltid på i DVDn i December. Det är också den sista kalendern som jag kommer ihåg att min mamma gillade.
  • Aniiee
    fluu skrev 2016-11-02 17:10:23 följande:
    Tänkte att man tar ut blommorna ett tag innan hon kommer och vädrar? Är hyacinter tåliga mot kyla kan de ju bo på balkongen över julafton.
    Det kan funka. Ska du ställa ut blommor utomhus så bör du nog slå in dem i tidningspapper om det är kallt ute.
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-02 19:37:25 följande:
    Tjuvarnas jul har jag helt missat. Kollade upp den snabbt på wikipedia nu förstår vad du menar, ja. Är det DVD som gäller om man vill lägga vantarna på den?
    DVD eller en viss site online som vi inte nämner högt för säkerhets skull.
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-11-02 21:27:36 följande:
    Haha. Den som googlar (i tysthet) skall finna!
    Så är det!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!