Inlägg från: M 1980 |Visa alla inlägg
  • M 1980

Jag längtar till jul!!!

Yoyna skrev 2011-09-12 12:54:19 följande:
    Jaa! Bästa ju! Julhunden!

Älskar också julen och börjar längta!
    luddesmami skrev 2011-09-12 12:46:51 följande:

Vi har riktig gran, oftast med röda glaskulor i olika storlekar. Förra året hade vi silverkulor men tror vi kör på de röda iår. :)

Japp, riktig gran med röda kulor ska det vara! Glaskulorna i toppen och de mindre omtåliga i barnhöjd
    Förra året när vi pyntade granen så ville ju barnen självklart vara med, och jag tjatade på dom att dom måste vara försiktig med glaskulorna, det slutade att jag själv hade sönder 3 st, där fick jag.Skrattande
  • M 1980

Hihi, det verkar bara vara jag som är kille på den fär tråden, inte för att det spelar nån roll.

• M 1980
    har 2 vill ha 3 skrev 2011-09-12 16:21:34 följande:

En kille  tråden ???!!!!
    Självklart får du vara med BARA du älskar julen .....

Tack så mycket du, klart att jag älskar julenGlad
  • M 1980

Vi funderat att besöka Tomteland utanför Mora dagarna före jul, är det nån av er som har varit där?

• M 1980
    Zorba1980 skrev 2011-09-26 08:11:12 följande:
    Kul att beställa grejer .
    Är det lego kalendern 2011 som kommit ut?
    Legokalender blev det förra året, det blev omtyckt så det blir i år också.
  • M 1980
    Gurkan skrev 2011-09-26 11:59:34 följande:
    Två frågor till er jultokiga!
    Snälla hjälp mig!

1, Någon som vet när lagerhaus börjar få in julsaker som papper och liknande?
    2, När brukar tomtedräkter och pepparkaksdräkter komma in och var köper jag dem? 
    Tomtedräkter och pepparkaksdräkter brukar nog komma in i november, brukar finnas på alla störe varuhus, ica maxi brukar ha.
  • M 1980

Idag har jag sett julpynt för första gången i år i en butik, det är AB Owe jansson utanför Gävle, det var tomtar, porslin, och julbelysning bl.a. så det blir att inhandla lite nytt.

• M 1980

Brukar ni titta på karl-bertil Jonssons julafton, jag brukar titta, såg att den släpps på DVD den 23 nov, eller ska man var stenhård med sig själv och bara titta på julafton.

• M 1980

Det finns säkert en liknande lista på den här tråden!

Julfilmer

Ensamma hemma 1,2 
    Ett Päron till farsa fira jul
    Polarexpressen
    Gremlins 1
    Scrooged med Bill Murray
    En Julsaga med Jim Carrey
    Elf        
    Ha ett underbart liv

Finns flera bra säkert, fyll på om ni vill!  

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!