Inlägg från: Eena |Visa alla inlägg
  • Eena

Jag längtar till jul!!!

Machapuchare ja visst är det! Fick tipset i den här tråden förra året men orkade inte få till det då (var höggravid). I år är äldsta sonen tre så jag tycker det är en fin tradition att föra in för att balansera upp alla julklappar han får...

• Eena

Bomboo: jag tycker den du la upp nu sist är finast! Jättesnygg! vad gäller tv och radios kalender såg jag den i förra veckan på Ica Maxi här i Västerås. nån som har tips på vad man kan använda till julgransfot till liten bordsgran? Tänker typ kruka men man vill ju inte att den ska vicka...

• Eena

Vi har som vanligt bjudit in en massa folk till första advent och nui har börjat planera mer idetalj vad som ska serveras. Förra året hade jag två osttilltugg på tandpetare. En med glöggkokt aprikos och en som hade marinerats tillsammans med dadlarr. Gillade båda men nu hittar jag inte recepten!! Nån som har nåt liknande som ni kan tipsa mig om?

• Eena

Soffsan: pepparkakspinnar låter spännande! Bakar du det av vanlig pepparkaksdeg? Och hur gör du ädelostdippen?

• Eena

Nu är adventskalendern till sonen klar! Körde på ett paket per adventssöndag som nån tipsade om och är jättenöjd. Nu ska jag. Bara bestämma plats för den. Har även gjort krans till dörren idag och igår bakade vi pepparkakor med sonens kompisar . Äntligen är vi här!! Enda smolket i bägaren är att jag är sjukt förkyld... Dricker lite julte med honung innan jag ska ta fram juldukarna och sätta upp lite mer stjärnorr

• Eena

Nu är hela familjen helt slut efter att ha haft 22 vuxna och 20 barn hemma på adventsfika hela eftermiddagen. Så nöjd med dagen! Älskar att träffa alla vännerna och tycker just första advent är en sån perfekt dag att samla alla

• Eena

Om man inte har färdigkokt skinka, när fixar man ''steg 1''? Kan man göra det redan ikväll utan att den känns torr på lördag?

• Eena

Hej! Hög tid att hoppa in för året! 
    Längtar något förskräckligt efter julen men samtidigt är det den här tiden innan som nästa är mysigast enligt mig... Läste 101 idéers jultidning (eller vad den nu heter) i helgen och känner mig så sugen på att fixa massa nytt till i år och då behöver man gott om tid

Någon som har koll på var man kan köpa frigolit billigt? Såg ett så härligt julpaket klätt i mossa i tidningen som jag är sugen på att göra... 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!