Jag längtar till jul!!!
Var förbi på Plantagen idag i ett ärende och upptäckte ett riktigt fint utbud av julsaker! Glad överraskning.
Var förbi på Plantagen idag i ett ärende och upptäckte ett riktigt fint utbud av julsaker! Glad överraskning.
Jag hittade ett recept på pepparkaksmazariner i mina gömmor. Har aldrig gjort dem, men funderar på att slå till i år. Nån som är intresserad av receptet?
Har nu testat pepparkakskladdkakan och drog ner rejält på kryddningen. Tycker den var god men nästa gång drar jag ner på sockret också, den var väldigt söt.
Vad bra skrivet det där om en "sagornas högtid"! Många roliga tips för att sagofiera julen. Ska också försöka hitta på nåt extra kul med skattjakt eller tomtesök eller nåt. Inte lika kul i höghusmiljö kanske, men NÅT magiskt borde man kunna få till!
Uuuh! Insåg just att det är två veckor till advent (OCH sonens fyraårsdag) och att mitt hem ser ut som kaos efter flytten, att jag är förkyld och trött att det enda jag orkar är att gå och lägga mig på kvällarna och att jag ÄNDÅ måste städa, baka, fixa presenter och rigga ett kalas. Buhuuu! Plötsligt känns det inte roligt längre.
Jag måste fråga en sak. Tycker ni att julmust är den optimala drycken till pepparkakor? Själv gillar jag inte alls den kombon utan vill ha mjölk till pepparkakor eller i andra hand kaffe. Glögg funkar om man har salt pålägg på kakan, men inte till bara kakn tycker jag. Det är nog det att det blir alldeles för sött för min smak.
Är det nån som skulle vilja lägga ut bilder på extra snygga julpynt, paketinslagningar eller ruskigt goda bakverk? Det vore kul och inspirerande tycker jag. Själv har jag inte hunnit få till så mycket änny, men igår gjorde jag polkaknäck och den var ruggigt god!
Vilka fina bilder ni lägger in! Efter dagens luciafirande hoppas jag att tempot ska lägga sig lite så jag får till lite pyntat hemma. Har köpt en ny plastgran (allergisk mot riktig) men jag är rädd att jag råkade ta en vääääldigt liten. Nåja, men får pynta på så löser det sig.
Kul idé med tavlorna! Och jättetrevliga pepparkakskringlor. Man får så mycket inspiration i den här tråden!
De där saffransmuffinsen, har du recept på dem?
Puh! Saffransbullarna avklarade. Inte mycket kvar nu. Lägga in sill och grava lax och köpa revbensspjäll. Det är nog allt. Sen får det bli som det blir helt enkelt, huvudsaken är ju ändå att vi är tillsammans och har det härligt.
Och så en bild från mig till slut. Det är sonens favoritfönster. Fast det har tillkommit några tomtar sedan fotot.
Mamma lägger in sillen och gravar laxen medan jag jobbar in i det sista. Men ikväll ska jag göra köttbullar tänkte jag. Sedan är det klart. Ska bli så fantastiskt skönt med några dagars ledigt och en massa mys!