Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Fiiee skrev 2018-12-19 11:28:54 följande:
    Ingen här som börjat stressa upp sig ännu?? smile1.gif
    Nej, tar det lugnt.
  • Nandez
    ESofia skrev 2018-12-19 12:05:46 följande:
    Ne egentligen inte. Tycker bara att strax före man får besök så blir det så. Men det blir det ju varje gång man har middagsbjudning, oavsett när på året. Jag och min sambo hjälps åt med allt så då går det bra. Känner du så?
    Maken och jag hjälps åt.
  • Nandez
    Aniiee skrev 2018-12-19 12:08:56 följande:
    Nä, sånt har jag inte tid med. Alldeles för mycket att göra ändå =P
    Ja, så är det ju.
  • Nandez
    ESofia skrev 2018-12-19 14:26:18 följande:
    Ja men de är som det ska vara :). 
    Ja, absolut
  • Nandez
    ESofia skrev 2018-12-19 14:31:02 följande:
    Ikväll ska vi börja slå in lite julklappar :). Imorgon ska jag inhandla det sista julklapparna. Sitter och planerar maten. Funderar på att ha en vegetarisk julskinka i år :). Flesta kanske har sett förslag på helstekt griljerad rotselleri. Jag har aldrig gjort den men tycker den ser god ut. Har någon testat göra den?
    Mysigt
  • Nandez
    ESofia skrev 2018-12-19 14:56:00 följande:
    M jo jag ögnade lite. Men upplever du den stressen?

Tänkte mer om ni här känner stress över det som ska göras. 
    Jag känner liksom att jag måste verkligen inte göra allt om jag inte känner för ex göra julgodis. Granen tog vi fram v före 1 advent. Min sambo och jag hjälps åt. Vi måste inte flänga till olika människor eller köpa dyra julklappar. osv osv. 

Det måste väl ändå hänga på hur man själv prioriterar sin familjs julfirande, huruvida man planerar, hur man hjälps åt samtidigt som man är tydlig med andra vad man inte ställer upp på eller så. Göra upp "regler". Jag är glad att inte behöva känna större stress över julen i alla fall. Det brukar vara som en trogen återkommande tradition.
    Det låter toppen:-I)
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-12-19 14:54:21 följande:
    Inte så farligt. Det som stressar mig mest är när maken försöker skjuta upp saker och tycker vi kan ta det senare. *S*
    Förstår att det kan vara stressande.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-12-19 18:36:13 följande:
    Ja,det gör mig faktiskt enormt stressad. Även om han hjälper till med allt när vi ska göra saker så är det stressande när han tycker att vi kan vänta.
    Jobbigt.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-12-21 11:23:40 följande:
    Ja,framförallt när man blir sittande med saker som ska göras i sista minuten.
    Det förstår jag.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!