Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

lollsanT skrev 2012-11-23 11:44:47 följande:

Vi brukar köpa utanför Ica Maxi i Gävle. De är lite dyrare men de brukar vara mycket finare. Sen är det inte så många ställen som säljer kungsgranar

Aha,oki. Då får et nog bli en vanlig gran ändå,om de inte säljs här i närheten då,eller om det kanske finns där vi brukar ta.
    Lite långt att åka till Gävle för en gran. *S*

Nu sitter i alla fall utebelysningen uppe! Ska försöka ta lite kort på den nå´n kväll när den är tänd.    
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    GrimbartStrike skrev 2012-11-23 17:04:06 följande:
    Och räknar jag ännu flera dagar så ska det komma EN METER snö mellan nästa onsdag och torsdagen därpå, det ska typ snöa 8 dagar i rad!
    Undrar om den prognosen håller i sig? 

Det återstår att se om det där stämmer. Men jag har hört sedan tidigare att det ska komma snö i december som kommer att liga kvar. Men det vill jag nog se innan jag tror det. De ändrar ju den där prognosen emellanåt.

Vart i Dalarna bor du? Jag bor i Smedjebacken men är född och uppväxt i Borlänge.
  • molly50
    Pigelinen skrev 2012-11-24 08:25:45 följande:

Saturnus gör reklam för det i Coop med mera så de flesta coop bör ju ha den. Sen har Duvekroken haft tidigare. Vill du ha starkare såg jag på systemet att det fanns någon sort där.

Idag ska jag och 8 tjejer iväg på hemlig resa, jag och en till vet vart;) Vi ska samlas nu kl 9 och då bär det av till en julmarknad/mässa vid ett lokalt slott därefter ska vi till en hästgård och bo där ett dygn. Där ska vi rida islandshäst, bada tunna och äta god mat. Skönt med lite avkoppling och bara tjejtid.

På måndag ska jag plocka fram advents grejorna på jobbet, jobbar bara tre dagar så jag tänkte plocka fram lite varje dag och så på torsdagen tänder jag stakarna;)

Här hemma ska jag tvätta lite fönster, hade hoppats att slippa men man ser ju inte ut, så jag måste ta tag i det i veckan. Så sett är det tur att vi har pulusgrader;) Sen har jag fått tips ang adventsstake. Vi har Erikshjälpen i stan och de sälger begagnade stakar i olika material o färg. Jag ska se om jag kan hitta någon fin i trä och om den inte är vit så ska jag spraya den vit. Har massa sprayfärg efter jag var på Ullis i sommras. Hoppas verkligen nu att jag hittar någon jag gillar. Dottern ska få en rosa är tänkt, ev köper jag en o sprayar rosa. El någon som sett någon fin (7 ljus) så att den inte blir för låg...
    Åh,vad mysigt det lät! Blir inte ett dugg avis!

Rusta har ju glittriga ljusstakar i olika färger. Rosa och lila bl a,såg jag.     Men de var 5-armade. Men annars kan man ju köpa t ex en vit och måla om,som du skriver.
  • molly50
    GossipGirl skrev 2012-11-24 10:11:32 följande:
    Nä snart måste jag nog börja jula ordentligt, för om precis en månad idag vaknar vi upp på julaftonsmorgon! SkrattandeTomteDrömmer

Vill dock inte varken pynta eller ta fram något innan advent. Traditioner förstår ni, men det vet väl ni allt om i den här tråden. Men jag får förbereda! Städa massor inför pyntningen, köpa lite blommor och baka. :)

Precis!

Jag tänkte börja plocka frammitt pynt d 30 november,men det är möjligt att det börjar komma upp lite saker tidigare under veckan också. Såsom t ex tallriset som jag tänkte sätta halmpynt och ev en ljusslinga i. Och ett rött plastris med belysning i,som vi har.   
  • molly50

Vilka härliga bilder ni har lagt in! Ska försöka ta lite bilder här med bara vi fått upp pyntet.

• molly50
    rubin skrev 2012-11-25 21:44:47 följande:
    Bakade pepparkaks-kladdkaka, verkligt god så det rekommenderar jag starkt

Det lät gott!
  • molly50
    az81 skrev 2012-11-26 09:15:58 följande:
    Just nu tackar jag min lyckliga stjärna att jag redan var klar med alla julklappsinköp. Jag råkade ut för en olycka i torsdags när jag var uppe i Stockholm för en anställningsintervju som medförde ambulanstransport och 10 timmar på ortopedakuten på st görans. Är nu mer eller mindre icke rörlig. Så jag kan inte göra så mycket förberedelser inför advent eller jul alls just nu. Jag som hade massor av idéer och planer inför årets advent och julhelg.

Nej,dy vad trist! ;-/ Hoppas du blir bra snart!
  • molly50
    tahira skrev 2012-11-26 11:58:21 följande:
    Här är lite av det julpyntet jag fick i lördags! Jag orkade bara fota en del av det, men vi fick en del tomtar och kulor och klassiskt pynt också.

Inte världens bästa kamera, och det mesta har jag inte packat upp ännu

Vilka fina saker!
  • molly50
    Cajza85 skrev 2012-11-26 21:46:33 följande:
    Hejhej =).
    Här kommer jag med lite bilder när jag för en gångs skull sitter vid datorn ;). Det är fortf stökigt o det är inte skumt ute :P haha men men här får ni iaf en aning ;)

Myspys! Det ser jättefint ut! Du hittade stjärnor till

Myspys! Jättefint!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!