Pigelinen skrev 2012-11-24 08:25:45 följande:
Saturnus gör reklam för det i Coop med mera så de flesta coop bör ju ha den. Sen har Duvekroken haft tidigare. Vill du ha starkare såg jag på systemet att det fanns någon sort där.
Idag ska jag och 8 tjejer iväg på hemlig resa, jag och en till vet vart;) Vi ska samlas nu kl 9 och då bär det av till en julmarknad/mässa vid ett lokalt slott därefter ska vi till en hästgård och bo där ett dygn. Där ska vi rida islandshäst, bada tunna och äta god mat. Skönt med lite avkoppling och bara tjejtid.
På måndag ska jag plocka fram advents grejorna på jobbet, jobbar bara tre dagar så jag tänkte plocka fram lite varje dag och så på torsdagen tänder jag stakarna;)
Här hemma ska jag tvätta lite fönster, hade hoppats att slippa men man ser ju inte ut, så jag måste ta tag i det i veckan. Så sett är det tur att vi har pulusgrader;) Sen har jag fått tips ang adventsstake. Vi har Erikshjälpen i stan och de sälger begagnade stakar i olika material o färg. Jag ska se om jag kan hitta någon fin i trä och om den inte är vit så ska jag spraya den vit. Har massa sprayfärg efter jag var på Ullis i sommras. Hoppas verkligen nu att jag hittar någon jag gillar. Dottern ska få en rosa är tänkt, ev köper jag en o sprayar rosa. El någon som sett någon fin (7 ljus) så att den inte blir för låg...
Åh,vad mysigt det lät!
Blir inte ett dugg avis!
Rusta har ju glittriga ljusstakar i olika färger. Rosa och lila bl a,såg jag. Men de var 5-armade. Men annars kan man ju köpa t ex en vit och måla om,som du skriver.