Jag längtar till jul!!!
På ullared fanns det flera fina adventsljustakar.
Jag köpte nya ifjol, letade ett tag men hittade på ICA maxi tillslut.
På ullared fanns det flera fina adventsljustakar.
Jag köpte nya ifjol, letade ett tag men hittade på ICA maxi tillslut.
Idag på bolibompa på programet Olivia, så skulle familjen där ta julklort och då blev jag så full iskratt. Inte alltid så lätt att få det som man tänkt. Ifjol skickade vi ett inte så traditionellt kort efter att vår stora tjej då vägrade att vara med på kortat som en glad tjej ;) Vi får se hur vi gör iår, men jag tror jag kommer fortsätta med mer naturliga busiga bilder.
Jag har följande kvar att köpa till och mottar gärna tips;)
Systerson 20år bor hemma: Önskar sig bara pengar....
Min mans bor typ 25år, ensam och jobbar massor och är sällan hemma.
Min mans andra bror o sambo, 25-30 års åldern. Småbarnsföräldrar med massa hästar.
Min mamma o hennes man 60-70 år (ingen middag för dem då de har fått det två år irad;)) Mamma fyller dessutom år nu i slutet av november...
Min pappa o fru ska få bowling med middag av mig o mina systrar.
Min svärfar o fru ska få påslakarnsett i ekologisk bomull
Min svärmor o man ska få en middag av oss på resturang
Syrran har köpt en leksaksbondgård från Micki på Ullis men de hade inga bondgårds djur till, någon som vet var man hittar dem?
Jag frågade vår bibliotekarie på jobbet om bra böcker att läsa för barnen i december och fick flera tips. Det jag föll för mest är en samlings berättelse av Astrid Lindgren och heter Julberättelser tyvärr verkar den slut både på adlibris o bokus så om någon hittar den på annat ställe tjoa! Annars ska jag låna på bibblan, de hade sex ex på stora bibblan och en i skolbiblioteket;) annars pratade vi om Tomtemaskinen och lite andra av samme författare, Sven något.... Helst skulle jag vilja ha en av varje och så ge varsin till mina två tjejer, Julberättelser är en tjockare med mer text, kända juliga berättelser med masugnen, Kajsa kavat, bullerbyn osv medan Tomtemaskinen är med Persson o Findus och mer bilder och inte så mycket text!
Bara vi inte budar mot varandra ;)
Någon som vet vart man kan köpa en fönsterängel, ni vet en sån i plåt man hade när man var barn, fanns i stjärnor el i änglar... Har letat i flera år nu men inte hittat.