Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

dejan9209 skrev 2014-10-06 19:37:52 följande:
    Ja visst är det riktigt fina grejer dom har, fastnade för en ljuskrona

så förbannat snyggt den skulle sitta med lite mossa och kottar,
    Jag har gått in i shopping-mode nu.... Ska kolla massa sidor och skylla på att vi flyttat till större och faktiskt behöööver mer julsaker Drömmer
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Koppkaka skrev 2014-10-06 19:46:10 följande:
    Fluu, hur har grinch-svärmor stulit julen?
    Jag(okej vi :P) skulle ha julen i år. Jag hade bett om det redan i maj och alla andra i sambons familj sa ja och tyckte att det var skönt om jag(som är den enda som verkligen bryr mig om jul) fixar allt. Men så i förrgår så meddelade svärmor att hon gör jul som vanligt(det hon kallar jul då...). Jag blev såklart arg så till slut eftersom ingen av oss ville släppa julen så firar nu alla på sitt håll. Men jag håller på att ragga upp ett litet gäng från min sida av familjen plus några bortglömda gamlingar från ålderdomshemmet så här blir det storslagen jul i alla fall och svärmor, svärfar och singelsonen får sitta själva och uggla och resten av sambons familj får ha kul på sitt håll.
  • fluu
    molly50 skrev 2014-10-06 19:52:35 följande:
    Kanske svärmor ändrar sig lite längre fram när hon inser att ni inte kommer att fira julen tillsammans.
    Hon ändrar sig inte. Har aldrig hänt.
  • fluu
    Cajza85 skrev 2014-10-07 16:33:58 följande:
    Aniiee: tror den heter piratskattens hemlighet
    Hoppas bara att den är julig!
  • fluu
    Aniiee skrev 2014-10-07 16:40:13 följande:
    Uppenbarligen så utspelar den sig vid medelhavet. Så risken är stor för ett rungande: NEJ!

Men den som lever får se.
    Fan! Vad är det med JULkalendrarna nu? Det ska vara snö, pyssel och stämning.
  • fluu
    Aniiee skrev 2014-10-07 23:08:47 följande:
    Ni som har julkalendrar på DVD, är de engelsktextade? Annars får jag texta själv...
    Inte många vad jag kan komma på.
  • fluu

Har skickat ut sambon efter hemmets journal.... så han får höra lite mer jultjat

• fluu
    nozpa skrev 2014-10-09 18:49:02 följande:
    Har ni gjort upp era julplaner ännu? Jag brukar vara ute i god tid, men i år så får vi tillökning i början på november, så det känns som att hela julstöket är igång nu för att sedan pausas ett tag innan det är dags igen.

Nu har vi förvisso alltid julen hemma hos oss, och alla som vill har en stående inbjudan. Men jag gillar ändå att ha koll på om vi blir 12 eller 25 personer. Skulle behöva införskaffa lite nya glas och porslin om vi blir så många i år.

Så, är det jag som är sen eller hur ligger ni andra till?
    Grattis! Mysigt med en vinterbebis. Vi brukar fira med sambons familj, men efter lite krångel i år så blir vi här hos hos(yes!) och firar med mina föräldrar, styvmamma och lite annat ihopplockat folk.
    Om jag håller i julfirandet brukar jag sätta en sista dag när folk får bestämma sig om de ska komma hit eller ej. Jag gillar planering
  • fluu
    nozpa skrev 2014-10-09 20:28:12 följande:
    Tackar, ja ska bli supermysigt. :) Har ett vår och ett sommarbarn sedan innan. Sprider ut det lite på året. ;-P

Kul att fira hemma, läste om svärmor dock. Men det verkar ändå som att ni blir ett gäng. Jag brukar också ha en sista dag. Har ibland hänt att folk inte svarat förens veckan innan julafton. Superstress för en sådan som mig, gillar också planering.
    Jag accepterar inte sena svar längre. Jag har ett stort behov av att planera och veta vad som ska hända. Fixar folk inte att planera i tid så får de fira jul någon annanstans ;)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!