Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Jag längtar till jul!!!

Idag har vi riktigt höstrusk väder! Ska ta o bädda rent i sängarna och samtidigt plocka fram vintertäckena. Tycker att det är riktigt mysigt!

Jag hör till de som gärna slår in julklapparna färgenhetligt;) I fjol hade jag pappersfärgat med röda snören och året innan vit med röda snören. Funderar på hur jag ska göra iår. Barnen är ju små och tomten är ju viktig. Funderar på att köra massa tomtar av alla dess slag!
    Hur gör ni andra?

• Pigelinen

Vad har era barn för saker/leksaker mm som de använder massor? Tänkte att man på så sätt kan få tips på julklappar;)

Mina barn har varsin saccosäck och de använder sina varje dag. Även lekbord o stolar används dagligen. Stora tjejen fick ifjol (var då lite drygt 3år) en leksaksdator som hon älskar och ska jag vara ärlig så har den hjälpt henne massor att lära sig bokstäverna. jag var skeptisk men jag har fått ändra mig.

Böcker och olika filmer. Ute är det gungor, rutchkanan, grävskopan till sandlådan och skottkärran som är favvisar.

• Pigelinen

Hemmkommen från Ullis och endel julklappar införskaffade;)

Detta pappret tycket jag var jättefint så dessa får det bli iår. och så ska jag ha julröda snören till!

Pet shop kalender till dottern 4år, Bubbelbad en till varje dotter 1½år resp 4år, Bok med DVD kusin 1½år, Träspel dottern 4år, Armbandet ska min dotter få ge sin bästakompis nu när hon fyller 4år (så himla dint för bara 29kr)

Duplo kusin 1½år, Skylanders kusin kille 12år, Golvpussel dotter 1½åe, Lego Monsters kusin kille 10år, Mariokart kusin kille 6½år.

Tusen tack för alla förslag här innan jag åkte. Känner mig ganska nöjd och nu är de minsta klara. De dyra klapparna köpte jag tillsammans med min andra syster, bättre att man lägger ihop till vettiga saker tycker jag!

Nu har jag kvar:
    Min mamma o man (60 resp 70år)
    Min pappa o fru (61år)
    Min svärmor och hennes man (65års åldern)
    Svåger o sambo 25 o 32år
    Svåger singelkille 24år.
    Systerson 20 år, önskar sig alltid bara pengar men gillar även parfym

Tips mottages gärna
  • Pigelinen
    Hedebris skrev 2012-09-17 07:49:07 följande:
    Pigelinen- vad kostade lpskalendern?

59 el 69 kommer inte exakt ihåg, men billigt var det tyckte jag;)

Bruna sidenband kan nog bli fint, o kul med inte vanliga utan tygiga saker.. ;) Tack!
  • Pigelinen

Idag kom de sista två dvd som jag hade beställt, dvs två klappar till klara;)

någon som kan komma på bra present till 20årig kille som bara vill ha pengar jämt? funderar på om man kunde hitta på något annat kul, upplevelse el något el parfym. Brukar köpa för ca 300kr till honom.

• Pigelinen

o nu nästa fråga... min syrra o jag funderar på att hitta på något med oss systrar och vår pappa o fru. Har ni några roliga ideer där man kan vara från 2-3år till 60år och ca 15-18 personer? Syrran gillar inte badhus, vi har funderar på bowling men vad finns det mer?

• Pigelinen

Nu har vi bestämt och fått med övriga syrror;) Vi är tre med två barn var. Så vi har bokat in en lördag i början av januari och så ska vi ta med pappa o hans fru och bowla och äta mat. Blir bra, så då var denklappen också klar;) I LIKE!!!!

Jag jobbar som HK-lärare och idag gjorde vi klart grovplaneringen för resten av terminen och gissa vem som njöt när vi kom till planering av julbord och lektionerna där omkring;)

Snart dax att planera in stora julbaket för kompisarna också!!! Vi hyr min lektionsal och barkar massa gott och så delar vi upp alla saker så får man av allt. Gott o trevligt!

• Pigelinen

Åh jag både behöver och vill också storstäda. Har dock inte riktigt tid just nu. Har börjat jobba efter 20 månader hemma så dagarna räcker helt enkelt inte till, men snart kommer jag nog in i rutinerna och då ska jag ta o storstäda hela huset. Julklappslistan betas sakta men säkert av, inte många kvar på listan nu, och det är ovanligt men skönt!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!