husbyggemama skrev 2012-11-11 12:26:08 följande:
tahira: visst är det kul att det är smittsamt!! du får allt planera in ett ikeabesök inom kort så att han inte tappar lusten.
Här hos mig är det så grått och mörkt att jag snart inte kan hålla mig från att sätta upp ljusstakarna men nu är det bara tre veckor kvar!!!
Jag har för tillfället ganska mycket besvär av allergi så då äter jag tabletter som gör mig trött. Har somnat kl 8 tre kvällar denna vecka. Vilket betyder att jag inte hunnit göra allt pyssel som jag tänkt mig. Nu måste jag skärpa mig och ta tag i allergin och sköta mig så att jag hinner allt jag vill till julen.
Den 24 ska vi på julfest hos kompisar och vi ska ha med oss köttbullar och bröd till 5 familjer. Hur många kilo köttfärs tror ni jag behöver göra på? Antar att barnen äter mycket köttbullar men vi vuxna vill ju ha det andra oxå. Kan man göra på fem kilo kanske? Vad tror ni? Är ett kilo per familj rimligt?
Jag har också problem med allergier och äter mediciner just nu så jag blir trött. Jag vet inte vad jag reagerar på heller,men förhoppningsvis så går det över snart.
Ja,jag är också sugen på att plocka fram allt nu. Såg en granne som satt fram en elljusstake i fönstret,men det är ju bara tre veckor kvar så man får väl stå ut.
Köpte lite mossa och svampar till vår ena adventsljusstake idag så nu fattas bara ljusen.
Vad kul! Svårt att säga hur mycket färs du ska använda.