Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

Jag längtar till jul!!!

Såååå avundsjuk jag blir att det snöar :( det kommer iaf snö i smält form hos oss i Skåne ;) mun forsytiahäck har slagit ut såg jag idag.... Helt knasigt! Undrar om snödansen funkar lika bra som regndansen?!?!? Måste prova :) fjärde advent imorgon. Galet!!

• Eleonor01

Nu står all min hemmagjorda sill i kylen å drar så den ska smaka riktigt bra. Blev vitlök saffran senap å löksill iår :) igår bakade jag saffrans biscotti till glöggen å imorgon ska alla köttbullarna göras färdiga. Tror ni att revben blir bättre av att ligga i marinad i två dygn istället för ett??? Bli honung chili revben iår. Oj vad jag längtar till på lördag. Vill ju börja duka nuuuuu :)

• Eleonor01

Nu står det sista i ugnen. Revbenen :) dukning klar å släktingarna på väg ner från Småland :) pustar ut i soffan en stund tills lilleman vaknar. Hjärtligt god jul på er alle sammans. Tack för alla bra tips under månaderna mot den bästa högtiden. Hoppas att vi gör likadant nästa år också. P

• Eleonor01

Perfekt till jul :)

Men även till vaniljglass nu på sommaren :)

Saffrans biscotti

100 g Smör
    1 - 2 kuvert saffran a 0,5 g
    50 g grovhackad skalad mandel
    2 ägg
    1½ dl socker
    5 dl mjöl
    1½ tsk bakpulver
    1 dl russin (om man gillar det)

Ägg+socker
    Smält smör+saffran
    Torra ingredienser
    Tre längder platta till
    10 min 200grader
    Skär i bitar, vänd upp den skurna sidan.
    5 min 175 grader
    Vänd dem
    5 min 175 grader
    Stäng an ugnen å sett en slev emellan tills de har torkat

• Eleonor01

Missfrost

Detta receptet e helt perfekt!! Inte alls smuliga bara helt underbara. Man kanske skulle baka ett gäng idag :)

• Eleonor01

Mariohn

Tror att det är en sån jag har tittat på också. Har du köpt den på tradera??

• Eleonor01

Koppkaka

Skriv sköldpadda i sökfältet så kommer det upp minst två. Du ser det på bilderna :) jag köpte en nu :) 109 plus frakt. Tack för tipset :)

• Eleonor01

Idag fick jag hem sköldpaddan. Riktigt söt! Hoppas att dem går hem. Tack för tipset vem det nu var ;)

• Eleonor01

I fjol flyttade vi i mitten på november å trots detta hade vi julafton hos oss m hela släkten. I år flyttar vi igen.... Suck... Men det bästa med det hela e att sen blir det aldrig mer :) vi har köpt hus så det får bli vår julklapp till hela familjen.

På julaftonen rymmer vi till svärföräldrarna å lämnar röran till mellandagarna så visst längtar jag till vår älskade jul men tror faktiskt att jag längtar mer till julafton 2013 som vi kommer ha med hela släkten igen :)

Wiiiiiiii mot julen :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!