Inlägg från: EeMe |Visa alla inlägg
  • EeMe

Jag längtar till jul!!!

har 2 vill ha 3 skrev 2011-09-12 16:21:34 följande:

En kille  tråden ???!!!!
    Självklart får du vara med BARA du älskar julen .....

Var du i Markaryd i helgen? Hittade du ngt?

Jag tänkte åkt dig som jag brukar, mest för att titta på folk men det kom annat emellan...
  • EeMe
    har 2 vill ha 3 skrev 2011-09-12 20:23:50 följande:
    Näää Mannen och sonen blev sjuka så vi åker till lisebergs julmarnad i dec istället

tror ni kommer att få mysigare där!!
  • EeMe

Vad tror ni om att ha levande ljus i advetsljustakarna?

Jag har fyra stora fönster i vardagsrummet och det skulle vara så fint med levande ljus i fönstren...  Vi har ett gammalt hus med mycket själ och känsla och det känns som om jag vill spela lite på den där gammaldagsa känslan...

Ni som har barn i typ ettårsåldern, hur skulle det funka? Det är ju inte vårat barn, så kommer inte vara där hela tiden...

• EeMe
    Pigelinen skrev 2011-09-15 17:49:57 följande:
    Det är fotostudenter om har detta som ett exjobb att fota barnfamiljer;) Så jag tror bara de blir glad om vi vill ta lite olika typer av kort. Förslag på kläder och rekvesita motaget varmt, barnen är 7månader (kryper som en galning) och en 3åring. båda tjejer! Är inne på att ta med ett fårskinn och så lite juliga kläder... raggisar på osv..
    Eller slå på stort! En klädd gran som ett av barnen drar i så att den typ välter, mamma eller pappa som försöker stoppa det och den andre föräldern står förvirrat i bakgrunden å käkar knäck/sover på soffan med en stor lussebulle på magen.... Bebisen i famnen på den som försöker stoppa granhaveriet, kanske...
    Jag ser kaoset framför mig. hahaha! Blir garanterat en utmaning för fotografen!

Nej, men lite gulligt är väl aldrig fel... Traditioner är till för att HÅLLAS!!!
  • EeMe

Det jobbigaste för mig är att jag gillar att baka men ingen gillar att äta (alltså inte alls, inte bara det jag bakar) utom jag.,, i år lär jag ju vara tjock ändå men kanske inte så bra ändå att vräka i sig...

• EeMe

Säkra källor meddelar att årets julsortiment på Ikea ser ut "som om de rökt på"... Skulle dock finnas en del fina presentpåsar, papper o kartonger..

• EeMe

Jag klarar mig utan typ allt utom gravad lax o julmust! Eller tja, ALLT måste ju finnas för att det ska vara på riktigt men laxen är det enda jag måste äta! Tur att det numera är ok när man är gravid!

• EeMe

Hihi! Jag har också hellre sem på vintern än sommarn.

Jag resonerar som så att det är så lätt att leva på sommaren ändå, det är så mycket "dag" kvar när man kommer hem på kvällen osv.
    På vintern vill jag mest dra något gammalt över mig och då är det skönt att ha en semestervecka kvar och få göra det. Bara vara hemma och göra ingenting. Alternativt att fixa inför jul, men min lilla depperiod brukar komma lite tidigare...

Sedan när julen och advent väl kommer är det samma resonemang igen - det är lätt att leva så man kan likaväl jobba! MEN inte på själva juldagarana! Mannen står för det... Han har rullande skiftschema och jobbar helg som vardag, jul som midsommar osv... I år får vi julen tillsammans men han jobbar nyår...

Jag tycker det är lite chrmigt att julpyssla och pynta om kvällarna efter jobbet, som lite avkoppling... Inget jag måste vara ledig för... Det blir antagligen annorlunda när vi har barn som är så stora att de förstår...

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!