Inlägg från: GossipGirl |Visa alla inlägg
  • GossipGirl

4 månader! Det är ju ingenting. Kommer gå hur fort som helst. Men det är ju tiden innan som är bäst, så föör fort får det inte gå heller.

• GossipGirl

Amaryllisar! Gud så jag längtar.

Igår var jag på sånt pysselhumör att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag var sugen på att pyssla ihop någon krans eller så, men hade inte rätt grejer här hemma. Jag gjöt lite i betong istället. Små hjärtan att lägga i blomkrukor bland annat. Nytt pysselmaterial ska dock införskaffas idag! Men, jag tänkte på er när jag var i pysseltagen.
    Vad gör ni för pyssel där hemma? Gärna inredningspyssel, för det är det jag gillar bäst. Vill ha massa tips! Som ni skrev där uppe, vinterpynt. Har ni något tips?

Ett "pynt" (modell större) jag läängtar efter att ha fixa i ordning till jul är en spark. Vi har tagit över mitt gamla barndomshem sedan ett par år tillbaka och ute i en redskapsbod står det ett par jättegamla sparkar. Jag ska ställa en ute vid trappen, och pynta den med någon lycka och någon krans typ. Det kommer bli så fint!

• GossipGirl
    Marsch skrev 2011-09-01 10:33:37 följande:
    Jag funderar på att damma liv i min julblogg redan nu. I år känns det så motiverat!

Gör det! Jag kommer läsa :)
  • GossipGirl
    Zorba1980 skrev 2011-09-01 10:09:17 följande:
    Har ni kollat in årets julkalender, jag hoppas att den kan bringa lite julkänsla.

Läste om den, tycker den låter kanon! Har bara sett något avsnitt av kalendrarna de senaste åren för jag tycker det har varit alldeles för lite julkänsla. 
  • GossipGirl
    Koppkaka skrev 2011-09-08 00:07:32 följande:
    www.styleroom.se/image/scaled/normal/l1d2/1/6...

Snubblade över den här bilden på styleroom.se, och var bara tvungen att dela med mig av den till er
    Haha, herregud! :) Festligt värre.

Har ni några bilder på era hem under juletid? Typ era granar eller julbord och så. Vore jättemysigt att se!

Såg att det efterfrågades tips på blogginnehåll också, samma sak där. Bilder på julhem :) Och som någon annan skrev, "julaftonsscheman"! Avskyr namnet men älskar det för vad det är. Vad ni brukar göra på julafton. Och på helgerna innan. Vad som ska finnas hos er för att julen ska kännas julig.
  • GossipGirl

Vilken aktivitet det börjar bli i tråden! Härligt.
    Kul att ni delar med er av era jullistor på Spotify. :)

fluu skrev 2011-09-08 21:54:07 följande:
    Jag bara rååååkade titta lite på Kalle Ankas julafton som vi har inspelat. Jag bara älskar piff och puff,det är så juligt =)

Vilken är er favvo från Kalle Ankas julafton?
    Jag har ingen favoritdel faktiskt. Kan tycka att själva programmet är lite trist i sig, haha. Men jag skulle aldrig komma på tanken att inte titta ändå. Älskar det för att det är just Kalle Ankas julafton liksom :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!