Inlägg från: Eena |Visa alla inlägg
  • Eena

Jag längtar till jul!!!

Grattis Mium!

Här har jag äntligen kommit igång med julklapparna. Tänk så effektiv man blivit sen man fick barn . Förut kunde jag gå runt hur länge som helst i butikerna och bara fundera men nu finns ju inte riktigt den tiden. Var på stan 30 minuter och köpte tre julklappar. Köper en del på nätet i år också, första gången faktiskt.

Tänkte börja slå in i helgen. Det är ju verkligen halva nöjet tycker jag Har ni några bra tips på hur man kan pynta till paketen lite extra? Små julgranskulor tycker jag är charmigt. Sen såg jag i nån jultidning tips på att tejpa glitter längst kanterna. Tyckte det såg lite mysigt ut.

Min son på två år har precis börjat lära sig att sjunga. Och eftersom det tränas inför Lucia på dagis är det julsånger som gäller. Så nu sjunger vi Sankta Lucia, En sockerbagare och Tre gubbar tillsammans där hemma. hur mysigt som helst

• Eena

Bara två veckor jul kvar... Känns som att det gäller att njuta nu medan man kan. Var på lussefirande på sonens dagis igår. Tycker det är så underbart med alla små Han går på ett singeldagis så det är 16 barn mellan 1 och 5 år. De stora tar sin uppgift på blodigt allvar och sjunger så fint och de små försöker hänga på så gott de kan med strofer och rörelser. Min tvååring satt mest och tittade förundrat på ömsom publiken och ömsom de andra barnen. Helt underbart

I helgen tänkte jag se till att skaffa gran! Hur många dagar innan bör man köpa den? Visst ska man "värma upp" den lite i garaget eller nåt först innan man tar in den?

• Eena
    Tittski skrev 2010-12-14 17:14:50 följande:
    Hejsan alla jul älskare..jag älskar oxå julen och de är så att jag har köpt två julklappar till sambon sen kunde jag inte hålla mig och köpte två par jeans, ett par cargobyxor (tror jag de heter) och två linnen..nu är bara frågan om hur jag ska slå in kläderna..ska jag slå in dom i ett stort el i flera så han får många julklappar..han har ju två redan....besluts ångest... *Ler*
    Jag hade gjort många paket. Älskar att slå in och det är så mycket roligare att ge bort många. Linnena hade jag nog slagit in tillsammans, om de är av samma typ.

Ikväll ska jag nog slå in lite mer paket. Kör några då och då så att man drar ut lite på det mysiga
  • Eena

God fortsättning på er! Även jag behåller tråden bland mina favoriter så hörs vi igen inför nästa jul!

Tänkte ta ner granen och en del tomtar och sånt i helgen men ljusstakar och andra lampor får nog hänga kvar till 20 knut. Måste nog ordna några "ojuliga" lampor att ersätta med så att det inte blir så mörkt och trist resten av vintern...

• Eena

Oj vad tiden går fort. Vi har bara tagit ner julgranen än så länge och imorgon är det ju Tjugondedag knut redan! Måste stryka de vanliga gardinerna så att jag kan byta och sen antar jag att allt måste ner... Tycker det känns sorgligt att ta ner framförallt vissa favorit"lampor", känner att det kommer bli så mörkt. Samtidigt börjar BF närma sig hos oss så tar jag inte ner dem nu riskerar jag väl att ha dem kvar till påsk

• Eena

Har börjat fundera lite på vilket pynt jag ska göra med sonen i år Älskar sommaren med men det skadar aldrig att planera...

• Eena

Hej! Var aktiv i tråden förra hösten och efter att ha följt er en tid börjar även min längatn komma igång. Köpte första julklappen i helgen och har börjat planera för hoppets stjärnas paket. funderade på att besöka den gammeldags julmarknaden i Arboga i år. Nån som vet om den är bra?

• Eena

Hej! Jag skrev en hel del i tråden förra året men har legat lågt en så länge i år. Men nu har julkänslorna verkligen kommit igång! Har köpt första julklapparna och idag beställde jag lite nytt från Jotex. Har köpt större hus sen förra året så jag behöver MYCKET nytt! Har inte råd med allt i år men nånstans måste man ju börja. Sen har jag snart köpt klart så jag kan packa lådan till Hoppets Stjärna. Ska bli mysigt att göra tillsammans med treårige sonen i helgen. en fråga till er andra. Jag vill ha såna stora fina tallkottar till julkransen och annat men hittar bara små. Vet ni om det är för sent på året eller om jag helt enkelt tänker på nåt annat än tallkottar...?

• Eena

Hmmm... Sonen plockade såna på en badplats utanför stan i somras. Kanske måste ta en tur dit nån dag

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!