Jag längtar till jul!!!
Istället för mögelost till pepparkaka:
Philadelphiaost
Lingonsylt
Blanda ihop. Smeta på pepparkakorna. Klart! Och väldigt väldigt gott.
Istället för mögelost till pepparkaka:
Philadelphiaost
Lingonsylt
Blanda ihop. Smeta på pepparkakorna. Klart! Och väldigt väldigt gott.
Satt och läste ikapp i tråden häromdagen och kom på mig själv att längta till jul... ehh, det ÄR ju jul! Så, på med julmusiken och njut lite till :)
Här åker inte julen ut förrän tjugondag knut, men jo, det mesta av känslan har gått förlorat redan.
Fast, nu ser jag länken.... antar att det finns i bloggen
INTE imponerad av Juleskum - pepparkaka. Smakar som att tugga Chai-te-pulver...
Tur det finns massa annat gott :)
Var det ngn som visste om Marabou kör med ngn jul-smak i år med och vad det blir?
Fluu,
honungsbräck låter ju intressant! Har du ngt recept på det?
Jag har varit både på Liseberg och i Huseby och det är för mig 2 helt skilda upplevelser.
Liseberg var ju magiskt vackert. men det var fruktansvärt kallt så vi ville inte ta av vantarna och äta och dricka ngt knappt. Det blev en kopp varm choklad vill jag minnas. Isig blåst och fruktansvärt att styra syskonvagnen i snömodden.
Huseby är en annan stämning. Där var matstånden och hantverksstånden inomhus. Trångt var det men mysigt. Tror vi var där för 2 år sedan och det var lite geggigt.
Och fullpackat med folk. De har en lokal dit man kan gå och pyssla med barnen - det var väldigt uppskattat och så fick man en chans att värma sig :)
Bästa marknads jag varit på var nog i Kalmar slott. Samma utställare som i Huseby men man gick inomhus nästan hela tiden och så fick man se nästan hela slottet vilket var jättespännande för barnen.
I år blir det nog Huseby igen. Det är närmast för oss :)