Inlägg från: sassus |Visa alla inlägg
  • sassus

Jag längtar till jul!!!

Neelah skrev 2010-09-21 12:36:12 följande:
    Nää... första skinkmackan ska man äta på julaftonens morgon. Jag kokar skinkan på kvällen innan (under tiden som vi klär granen) och griljerar den på morgonen och det är lika underbar gott varenda julaftonsmorgon. :)
    Nä, första ska intas den 23:e, mellan julgransklädningen och bingolotto
  • sassus
    carwho skrev 2010-09-21 15:06:40 följande:
    Ska maten vara lite julig eller?
    Gör ett mini julbord/jultallrik med bara det som du tycker är godast??
    Eller tunnbrödsrullar med nå juligt i.... typ sill o nån röra t ex?
    Ja, gärna lite julig. Lite plock så. En som är vegeterian... Tunnbrödsrullar va ett bra tips.
  • sassus
    Miot skrev 2010-09-22 15:17:37 följande:
    Nu har jag missat endel av vad ni har skrivit så det är mycket möjligt att denna frågan har kommit upp tidigare men jag frågar igen :)
    Vad brukar ni göra dagen innan julafton, har ni några traditioner då?

Vi brukar spela Bingolotto (enda gången på året skall tilläggas) fixa julskinkan och även ta första julskinksmackan, slå in de sista julklapparna och smaka på årets glögg. Personligen tycker jag nästan att dagen före julafton är mysigare än självaste julafton :).
    Det kunde varit som skrev det Det är nästan dan innan jag saknar min familj mest de åren vi inte firar med dem. I år ska vi spela bingolotto med kompisar, och jag och sambon ska klä vår första egna gran och göra skinka sjäva för första gången. Ska faktiskt bli riktigt mysigt. Trots att jag säkert kommer gråta en skvätt innan jag somnar för att jag saknar min familj så

Tycker dock inte bingolotto är lika kul att spela nu när Lotta har det. Gillade Rikard Olsson och Lasse Kronér grymt mycket. Men smaken är som baken
  • sassus
    littlemisstrouble skrev 2010-09-23 11:30:23 följande:
    Ullared har fullt med jul utplockat för den som bor i närheten och vill ha en dos jul
    Åh, jag ska åka till Ullared senare i höst Längtar som en tok!
  • sassus

Måste bara skriva att jag verkligen älskar den här tråden. Om jag känner mig lite nere, eller är trött på alla deppiga trådar här på fl om dåliga relationer, ekonomiska bekymmer etc. går jag in här och myser en stund. Lovely! Tomte

• sassus
    Pigelinen skrev 2010-09-30 18:01:45 följande:
    Åh vad snälla ni är som delar med er av presenttipsc ev blir de gekås nu på måndag så då ska min lista bli klar kommer läsa här hela helgen ang julbak så har jag ett tips, vi är ett kompisgäng som gillar o baka, vi har ett par gånger hyrt skloans hem-o konsumenktunskapskök, mycket roligare att baka tillsammans o så får alla plats. O då är de alltid någon som har med något nytt recept
    Åh, vilket bra tips! Jag är ju snart färdig hk-lärare, så förhoppningsvis kan jag snart hyra mitt klassrum
  • sassus
    Pigelinen skrev 2010-10-02 20:30:06 följande:
    Nu är det nog bestämt, de blir gekås på måndag så nu blir det till att skriva upp vad jag ska köpa för julklappar till alla så nu vill jag ha än mer tips än jag rdan fått svårast är svärfaer o hans fru tycker jag vet inte alls vad jag ska hitta på till dem.
    Jag brukar köpa en tidningsprenumeration till de som är svåra att komma på något till. I år blir det prenumerationer för hela slanten (och annat också så klart). Min bror får pren på tidningen Sonic, min svärmor på Elle Mat & vin, svärfar Gårdar & torp, min brors sambo någon inredningstidning och min mamma får en pren på mattindning eller Tara eller liknande. Gillar att ge bort prenumeration i julklapp för jag tycker själv det är jättekul att få. Älskar att få hem massa tidningar i brevlådan
  • sassus

6 november ska vi till Ullared! Skulle egentligen åka med en kompis, men nu ska förmodligen sambon åka me också. Trevligt, visst, men det innebär att jag kommer ha en som bromsar mig i julfrosseriet. Såg bilder på Ullareds julsortiment på en blogg igår, och jag är inte säker, men det kan vara himlen jag såg

• sassus
    Kinya skrev 2010-10-06 10:35:24 följande:
    Jag vet inte vilken sassus har sett men jag har kollat lite på den här julbloggen. Där finns bilder från Ullareds julsortiment. julaftonsmorgon.blogg.se/
    Det var den
  • sassus
    Mariella81 skrev 2010-10-07 14:48:08 följande:
    Vilken bra länk! Mina föräldrar vill aldrig ha något men vi brukar köpa något litet ändå för att vi tycker att det är roligt. Ett år gav vi bort träd genom VI-skogen och det var väldigt uppskattat. Det är ju perfekt om man kan visa uppskattning och göra någon glad samtidigt som man hjälper någon annan.
    Det är jättebra julklappar! Unisef har också julklappar i form av t.ex skolböcker till fattiga barn, matpaket osv.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!